استانی 07:22 - 24 مرداد 1401

طرح «یاری گران زندگی» در استان سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده شامگاه یکشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه توسعه و جلب مشارکت‌های مردمی در بحث مدیریت آسیب‌های اجتماعی، با بسیج مردمی محقق خواهد شد، ابراز کرد: وظیفه ما در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این است که بتوانیم با سیاست گذاری و بستر سازی درست، مسائل اجتماعی را به دست مردم مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه عقلانیت، منطق درست و عزت از ویژگی‌های بارز واقعه عاشوراست که این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب نیز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شده است، افزود: این کمیته فرصت مناسبی است تا از مجموعه فعالان اجتماعی استان به واسطه تمامی اقدامات ارزنده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، مدیریت کرونا، مواسات، کمک‌های مردمی و سایر موارد، قدردانی و از ظرفیت آنان استفاده شود.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: عمده منابع اعتباری در حوزه آسیب‌های اجتماعی ملی است؛ هماهنگی ملی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، از اهداف ما در این برنامه و کمیته است.

ریواده درباره طرح یاری گران که در استان اجرایی می‌شود، بیان کرد: طرح‌های پیشگیرانه از جمله یاری گران زندگی از طرح‌های ارزنده و مهم در بحث پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر است که در سطح روستاهای استان نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود: در بحث روستاها باید با احصاء آسیب‌های اجتماعی از جمله آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و اعتیاد، راهکارهای مناسب را در راستای بهبود و ساماندهی این مهم از طریق هماهنگی‌مابین دستگاه‌های اجرایی متولی امر و جلب مشارکت‌های مردمی، به فراخور منطقه و نیاز روستا در دستور کار قرار دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان همچنین در ادامه گفت: راه اندازی مرکز نگهداری ماده ۱۶ و مراکز صیانت و توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در سطح استان در دستورکار باشد.


11654636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است