سیاسی 14:19 - 10 آذر 1394
افشای اندیشه خشونت‌زای غرب در نامه دوم/8
عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران با بیان اینکه محور نامه دوم مقام معظم رهبری تشریح پیدایش گروهک‌های تروریستی توسط غربی‌ هاست، گفت: مفاهیم این نامه باید به صورت انفجاری اطلاع‌رسانی و منتقل شود.

مصطفوی: نامه دوم رهبر انقلاب منافع نامشروع غرب را به چالش کشید/ مفاهیم نامه باید به سرعت منتقل شود

مهدی مصطفوی عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی، مخاطبین جوان غرب را مهم توصیف کرد و گفت: جهان اسلام در حال حاضر چالش بزرگی با غرب دارد و برای اصلاح این چالش نمی‌توان به سیاستمداران غربی امید داشت و خطاب این نامه به جوان‌هایی است که ذهن بازتری دارند.

مصطفوی با بیان اینکه وجود چنین چالشی بین جهان اسلام و غرب به حدی است که بیم ایجاد جنگ جهانی سوم می‌رود، گفت: مقام معظم رهبری پس از وقوع حادثه پاریس و توجه دوباره غربی‌ها به این آفت، از این فرصت استفاده کردند تا بتوانند این معضل بزرگ را آسیب‌شناسی کنند.

وی غربی‌ها را گرفتار تروریسم کوری دانست که خودشان بانی و حامی آن شدند و افزود: جوانانی از خود غربی‌ها به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه پیوسته بودند و دوباره به کشورهایشان بازگشته‌اند و این بار خشونت را در سرزمین خود پیاده می‌کنند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: حادثه پاریس سبب بروز سوال‌هایی نزد جوانان غربی شده است، طرح سوالاتی مانند اینکه چرا تروریستم و تفکراتی مانند داعش به وجود آمده، چرا غربی‌ها علی رغم حمایت از تروریست‌ها به آفت این خشونت‌طلبی مبتلا شده‌اند و چگونه می‌توان با آن مبارزه کرد. پاسخ به این سوالها در نامه دوم مقام معظم رهبری کاری بسیار مهم و هوشمندانه است.

مصطفوی تقسیم تروریسم به خوب و بد و دوگانگی در برخورد با آن را سبب اشاعه و تقویت گروهک‌های تروریستی عنوان کرد و اظهار داشت: هر روزه در عراق، سوریه، لبنان و یمن انفجارات تروریستی انجام می‌شود و افراد بسیاری کشته می‌شوند و غرب اندک عکس‌العملی نشان نمی‌دهد اما یک انفجار در فرانسه اینگونه آنها را  به هم می‌ریزد.

وی ادامه داد: حدود یکسال و نیم است که گروه ائتلاف علیه داعش تشکیل شده اما هیچ اقدام مفیدی انجام نمی دهند که هیچ، از زمان پیدایش این ائتلاف، فعالیت داعش بیشتر هم شد و تنها وقتی خود مردم سوریه و عراق به میدان آمدند و کشور روسیه نیز اقدامات نظامی  انجام داد، تروریست‌ها اندکی عقب نشستند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران با بیان اینکه حضرت آقا با درج این نامه رفتار دوگانه غرب در برخورد با تروریست‌ها را یادآور شدند، تصریح کرد: این نامه با طرح دوباره مساله داعش و علل به وجود آمدن آن توسط غرب، متفکرین و اندیشمندان را به یافتن راهکاری برای مقابله با گروه‌های سلفی و تکفیری دعوت می‌کند.

مصطفوی با تاکید بر این مطلب که معیارهای دوگانه غرب در برخورد با تروریست‌ها سبب تقویت آنان می‌شود گفت: در نامه مقام معظم رهبری نیز به این مهم اشاره شده که غربی‌ها بر اساس منافع شخصی و گروهی در مقابله با تروریست‌ها رفتار می‌کنند و عکس‌العمل آنان در برابر خشونت با توجه به منافع شخصی، دولتی و حزبی تغییر می‌کند و کاری ندارند که رفتارشان بر اساس ارزش‌های انسانی، اخلاقی، الهی هست یا خیر.

وی پافشاری بر ارزش‌های اخلاقی، انسانی و الهی را سبب جلوگیری از ترویج خشونت و تروریسم عنوان کرد و گفت: اصرار غربی‌ها بر تسلط و غلبه فرهنگشان بر سایر کشورها این نتیجه را  دارد که عده قابل توجهی از تروریست‌های داعش جوانانی هستند که در دل غرب و با فرهنگ آنان رشد کرده‌اند، فرهنگی که ابتذال اخلاقی، خشونت و بی‌بندوباری از شاخصه‌های آن است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران با بیان اینکه ما در آگاهی بخشی در زمینه عقبه گروهک‌های تروریستی مانند داعش کم‌کاری کردیم، نقش رهبری را نقشی پیشرو عنوان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره  چندگام جلوتر از بقیه عمل می‌کند و با نگارش چنین نامه‌ای به ریشه‌یابی و پیدا کردن راه‌حل معضل تروریسم می‌پردازند.

مصطفوی محدودیت‌های ایجاد شده توسط غرب را برای ترویج این نامه قابل پیش‌بینی دانست و گفت: اینکه غربی‌ها با ابزارهایی که در دست دارند مانع ترویج چنین نامه‌ای شوند قابل پیش‌بینی بود، زیرا این نامه نقشه راه آنان را کاملا برملا می‌کند و طرح‌هایشان را بر هم می‌ریزد و سد راه منافع نامشروعشان می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در فضای مجازی برای نشر این نامه وجود دارد، تاکید کرد: باید به صورت انفجاری اطلاع‌رسانی انجام و مفاهیم منتقل شود، در حال حاضر انتقال تا حد خوبی صورت گرفته و در مرحله بعد متفکرین، اندیشمندان، رایزن‌های فرهنگی خارج از کشور، اساتید و دانشجویان وظیفه دارند با برگزاری نشست‌ها و میزگردهای گوناگون ابعاد مختلف نامه را تشریح کنند.

http://fna.ir/6BT3SG

7454771
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است