استانی 01:46 - 03 شهریور 1398

قطار هماهنگی و همدلی در کنگان جریان دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، فتح‌الله نوروزی شنبه‌شب در آیین افتتاح فانوس دریایی کنگان اظهار داشت: قطار هماهنگی و همدلی در کنگان جریان دارد و باعث کارهای بسیار خوبی در شهرستان شده است.

فرماندار کنگان ضمن گرامیداشت شهادت شهید رجایی و باهنر افزود: گسترش طرح‌های فرهنگی و عمرانی از اولویت های شهرداری‌ها است و بدون مشارکت مردم توسعه شهری محقق نخواهد شد که باید تعامل و مشارکت با مردم سرلوحه کار ادارت قرار بگیرد.

نوروزی گفت: افتخار ما تعامل و همگامی است، قطار هماهنگی و همدلی در کنگان جریان دارد، ۱۴ میلیارد در حوزه شهری به شهرداری کنگان حهت افتتاح در هفته دولت اختصاص داده شده است،هفته دولت فرصتی مغتنم جهت معرفی خدمات دولت به مردم شریف کنگان است.

شهردار کنگان در ادامه آیین افتتاح فانوس دریایی گفت: فانوس دریایی را به دریانوردان و دریادلان شهر کنگان تقدیم می‌کنم.

رحیم جمالی افزود: با حسن اعتماد اعضاء شورای شهر و مشارکت مردم میدان کوزه گری با هدف احداث ایجاد المان فانوس دریایی انجام شد، میدان کوزه گری بابت ساماندهی ترافیک و سردرگمی میدانی با قطر ۳۰  سانتی متر ایجاد شده است.

جمالی اضافه کرد: فانوس دریایی از قدیمی ترین ساخته های بشری به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان است که به عنوان نشانه گذاری دریانوردان استفاده می‌شود، فانوس دریایی کنگان با داشتن نور اختصاصی برای راهنمایی دریانوردان ایجاد شده است.

وی گفت: مناره‌ها خاستگاه آتش افروختن در دریاها است، مناره‌ها در معماری اسلام به عنوان محل پخش نور استفاده شد  و در دنیا هزار و ۵۰۰ فانوس دریایی وجود دارد.حفظ و گسترش فانوس دریایی از اولویت فرهنگی کشورها است.


10217758
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است