استانی 16:09 - 22 مرداد 1399
در هفته دولت انجام می شود؛
ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در هفته دولت هفت پروژه گردشگری و صنایع دستی در این استان افتتاح می شود.

افتتاح هفت پروژه گردشگری و صنایع دستی در استان مرکزی

مرزبان ۲۲ مردادماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به آسیب های ناشی از کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی، اظهار کرد: از اسفندماه ۹۸ و با شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری جهان و کشور بیشترین خسارت را متحمل شد و استان مرکزی هم این وضعیت مستثنی نبود.

وی تصریح کرد: تاسیسات گردشگری در این روزها به شدت آسیب دیدند به طوری که خسارت ها به حدود شش میلیارد تومان رسیده و در حوزه صنایع دستی نیز ۱.۵ میلیارد تومان خسارت ایجاد شده است.

مرزبان با اشاره به در نظر گرفتن بسته های حمایتی و تسهیلات کم بهره برای این صنعت و تاسیسات آسیب دیده و با بیان اینکه تعدادی از متقاضیان به بانک معرفی شده اند، بیان کرد: متاسفانه کرونا اشتغال در حوزه گردشگری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. مجتمع های اقامتی با تعدیل نیرو مواجه شده اند و آژانس های مسافرتی نیز مشمول تعدیل نیرو شده اند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به شدت انجام گیرد، ولی متاسفانه مردم همچنان در اماکن تفریحی و گردشگری حاضر می شوند، پنجشنبه گذشته منطقه گردشگری بلاغ در شهرستان شازند را مسدود کردیم اما مردم از روزنه ها و برخی نقاط کوهستانی خود را به منطقه رساندند.

وی درخصوص آخرین وضعیت مرمت و احیای بازار تاریخی اراک گفت: میراث فرهنگی بودجه اختصاصی برای مرمت بازار در اختیار ندارد و بر همین اساس مبلغی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای طرح جامع گردشگری در آبانماه سال گذشته از محل اعتبارات شهرداری ابلاغ و با پیمانکار قراردادی به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان منعقد شد. تاکنون مرمت سرای نبی زاده به پایان رسیده ولی اخیرا در پرداخت صورت وضعیت پیمانکاری تعللی صورت گرفته است که در صدد پرداخت صورت وضعیت پیمانکار هستیم.

وی افزود: اخیرا خیابان امیرکبیر اراک تبدیل به پیاده راه شده است که این اقدام در واقع در محدوده بافت تاریخی شهر انجام شده و جاذبه خوبی برای معرفی و نمایش ظرفیت های گردشگری اراک و کمکی برای کاهش ترافیک این منطقه از شهر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در خصوص پروژه های هفته دولت این اداره در استان گفت: هفت پروژه مدنظر است که پنج پروژه در حوزه گردشگری شامل افتتاح چهار اقامتگاه بومگردی در محلات، خمین، روستای هزاوه و کمیجان و دو پروژه در حوزه صنایع دستی شامل افتتاح دو بازارچه در نیم‌ور محلات و کمیجان است.

وی در حوزه صنایع دستی با اشاره به فعالیت بیش از 8 هزار هنرمند در استان مرکزی که در 120 رشته فعالیت دارند، گفت: تاکنون 10 اثر از استان مرکزی مهر اصالت جهانی و 94 اثر نشان ملی دریافت کرده اند، همچنین حدود هشت رشته صنایع دستی همچون گره چینی، رو دوزی، قفل سازی، سفال برجک و ... احیا شده اند.

انتهای پیام


10664518
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است