استانی 19:43 - 31 فروردین 1393
مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور خبر داد
مدیر کل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: بیش از 10 مرکز رشد در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت 10 مرکز رشد در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدحسین موسی‌زاده عصر امروز در جلسه ضرورت ایجاد مراکز رشد خوشه‌های فناوری لرستان در خرم‌آباد، اظهار داشت: اگر بتوانیم این مراکز را در سطح کشور توسعه دهیم، گام بزرگی در توسعه کشور برداشته‌ایم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های این سازمان این است که تا سال 1396 مراکز رشد را در سطح کشور به 150 مرکز برساند.

موسی‌زاده یاد‌آور شد: هر کدام از این شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند، بسته به گستردگی که دارند، نیروهای زیادی را استخدام کنند.

این مسئول عنوان کرد: امروز در شمال آمریکا در هر مرکز رشد 30 هزار شغل ایجاد می‌شود، بنابراین باید ما نیز به دنبال گسترش این مراکز در کشور باشیم.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور تأکید کرد: در حال حاضر ایجاد چهار مرکز رشد را برای استان لرستان در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم بتوانیم آن‌ها را ایجاد و توسعه بخشیم.

موسی‌زاده ابراز داشت: امروز سه شرکت بزرگ فرشتگان کسب و کار در ایران وجود دارد که کار آن‌ها توسط سرمایه‌دارانی که بر روی فکر و ایده افراد سرمایه‌گذاری می‌کنند تا سود بیشتری حاصل شوند، انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سودی که از طریق این شرکت‌ها برای این سرمایه‌گذاران حاصل می‌شود، 15 برابر سود‌های بانکی است.

این مسئول اذعان داشت: اگر ما بتوانیم شرکت‌های در منطقه ایجاد کنیم که سنگ، عسل، شیشه و... را استاندارد صادر کنند، می‌توان در استانی مانند لرستان اشتغال زیادی را ایجاد کرد.

موسی‌زاده اضافه کرد: در کشور ایران 10 مرکز رشد طیور ماکیان مازندران، صنایع مخابراتی استان فارس، صنایع بیسکویت مینو در استان زنجان، شکلات و سنگ در اصفهان و لوازم خانگی اسنوا وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر افرادی طرحی داشته باشند که در کشور قابل اجرایی شدن نباشد، آن را به شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذار معرفی می‌کنیم.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: در حال حاضر سه شرکت فعال در این زمینه وجود دارد.

موسی‌زاده اضافه کرد: اقدامات اولیه را برای اجرای طرح‌های که به شرکت‌های خارجی داده می‌شود را فراهم می‌کنیم.

وی بیان داشت: نگاه دولتی به فعالان مراکز رشد کم است، بنابراین باید در این خصوص به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توجه ویژ‌ای شود.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور عنوان کرد: نگاه ما در مراکز رشد ایجاد کسب و کار و درآمدزایی است.


3531782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است