اجتماعی 14:53 - 07 مهر 1393
مدیرکل اوقاف قم:
قم - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: حدود 14 هزار ملک وقفی این استان در سامانه جامع اوقاف به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، حجت الاسلام 'شوزب شیری' روز دوشنبه در بازدید استاندار قم از این اداره کل، افزود: تنها یک سوم از این املاک وقفی در اختیار ما است؛ یک سوم هم با اکابر و علما و یک سوم دیگر هم مربوط به وقفیات حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.



وی در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه پرداخت و اضافه کرد: 70 درصد موقوفات قم دارای نیت روضه خوانی و برپایی مجالس عزاداری محرم و صفر، 20 درصد برای بقاع متبرکه و 10 درصد هم برای سایر نیت هاست.



وی بیان کرد: حدود 15 نفر از علمای قم، تمام وقف نامه ها را بازبینی کرده اند و نیت ها را مورد بررسی قرار دادند تا بتوانیم به دقت و در قالب سامانه بانک اطلاعاتی جامع، نیت های واقفان را اجرایی کنیم.



شیری افزود: سال گذشته نمایندگانی از دفتر رهبر معظم انقلاب به مدت چهار ماه تمام گزارشات و اطلاعات اوقاف قم را مورد بررسی قرار دادند و قم توانست در این شفاف سازی، رتبه های نخست کشوری را کسب کند.



وی با بیان اینکه رسیدگی به امور بقاع متبرکه هم جزو وظایف اوقاف محسوب می شود، گفت: به همین دلیل برای همه امامزادگان قم طرح جامع تدوین و اجرایی شده است به این ترتیب که همه درآمدها در همان مکان صرف شود.



وی اظهار داشت: اجرای طرح حافظان قرآن و همچنین برنامه های قرآنی هم جزو وظایف سازمان اوقاف به شمار می آید و در حال حاضر شش هزار و 500 نفر در قالب 240 کلاس قرآنی در قم مشغول فراگیری هستند.



شیری با اشاره به فعالیت اداره اعزام مبلغ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، گفت: با حمایت دولت در زمینه نگهداری اوقاف، از محل درآمد همین اماکن، مبلغانی به همه کشور اعزام می شوند.



وی با بیان اینکه چند برنامه ویژه از محل اجرای نیت های واقفان در قم صورت می گیرد گفت: بیشتر مجالس عزای محرم و صفر در قم دارای موقوفه هستند و اگر هم نیتی عام باشد در قالب طرح بصیرت، طلابی به سایر مناطق اعزام می شوند.



وی خاطرنشان کرد: چینش هیات امنا برای مساجد هم فعالیت جدیدی است که در قم آغاز شده است، چراکه ترمیم هیات امنا در قم لازم بود؛ کمیسیونی در همین زمینه شکل گرفته و حدود 300 نفر از خدام مساجد هم بیمه شده اند که با حمایت دولت صورت گرفته است.



وی با اشاره به تفاهمنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه با معاونت برنامه ریزی استانداری به منظور تکمیل ساختمان جدید اوقاف، خاطرنشان کرد: اخیرا اداراه های شهرستان و استان قم جداسازی شده اند و دولت در این زمینه همکاری لازم را داشته است.



وی بیان داشت: بیشتر تجهیزات اداره کل اوقاف قم مربوط به بیش از 20 سال پیش بوده و لازم است استانداری عنایت لازم را برای نوسازی این موارد داشته باشد.ک/1



/7404/ 553

انتهای پیام /*


4834279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۱۰ هزار شهید مفقودالاثر در کشور هستند که برخی از آنها تفحص شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۱۰ هزار شهید مفقودالاثر در کشور هستند که برخی از آنها تفحص شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتش نشانی تهران از آتش سوزی در یک ساختمان ۷ طبقه در تهران خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: هیات منصفه، مدیران مسئول خبرگزاری تسنیم، بصیرت سبز و کیان آنلاین را مجرم ندانست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی پلیس، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی، معنوی اربعین ایجاد شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی گفت: انتظامی کشور میزبان نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیرو‌های مسلح است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری زنی که با سرقت پست‌های مخابراتی موجب قطعی تلفن و اینترنت در محدوده امین آباد شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی گفت: انتظامی کشور میزبانی نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیرو‌های مسلح را برعهده دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی پلیس با بیان اینکه هزینه صدور گذرنامه زیارتی ۶۵ هزار تومان است، گفت: افرادی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی دارند کماکان تا ۵ سال اعتبار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نقشه طبقه‌بندی شده کاربری اراضی شهر تهران بر مبنای نقشه‌های هزارم را در دسترس کارشناسان قرار داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است