استانی 21:37 - 05 آبان 1400
ایسنا/کردستان گرچه کرونا روال سابق همه جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری را به هم ریخت، اما با گذشت دو سال از عمر کرونا در کشور جشنواره ها هرچند کم‌رونق‌تر اما بار دیگر از سر گرفته شد.

پانزدهمین جشنواره  تئاتر خیابانی مریوان کلید خورد

از مهر ماه سال جاری همهمه دوباره از سرگیری و برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی کشور به گوش میرسید! اما هربار به دلیل حاکم شدن وضعیت قرمز کرونایی تاریخ برگزاری آن به تعویق می‌افتاد.

بعد از به تعویق انداختن مداوم جشنواره و گذشت یک ماه بلاخره امروز (٥آبان) بعد از گذشت دو سال از عمر کرونا بار دیگر شهر مریوان شاهد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی شد.

به منظور پوشش خبری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی از سنندج به سمت مریوان حرکت کردیم، این اولین تجربه من طی چند سال فعالیت در حوزه خبرنگاری است.

ساعت پنج عصر به پارک شانو محل برگزاری جشنواره رسیدیم، فضایی سراسر شور و شعف که هرچند کرونا هنوز به قوت خود باقی است اما با استقبال پرشور مردم روبه رو شد.

مردمی که آمده بودند هنر نمایشی فرزندان این مرز و بوم را نظاره ‌گر باشند که هرکدام همچون آینه ای گوشه ای از مشکلات جامعه را در نمایش خود منعکس می‌کردند.

گرچه کرونا هنوز حاکم است و جشنواره ها از سر گرفته می‌شوند اما برگزاری و از سرگیری این جشنواره منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

بعد از گذشت یک سال از حضور کرونا و عدم  برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی، ٤۰گروه آمده بودند تا باهم به رقابت بپردازند.

 پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان امروز با نمایش عروسکی "جان  من ایران من" کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام


11291215
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است