استانی 23:13 - 04 آذر 1400

هنرمندان حوزه هنری مفاخرلرستان را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد ویسکرمی روز پنجشنبه در دیدار با مجموعه کارکنان حوزه هنری لرستان با اشاره به اهمیت توجه به مقوله فرهنگ و هنر در عرصه‌های مختلف گفت: رسالت اصلی حوزه هنری، ترویج ارزش‌ها، باورها و نمادهای دینی و انقلابی به زبان هنر است.

وی با بیان آینکه زبان هنر زبان مشترک همه انسان‌ها است، تصریح کرد: هنر امکان، فرصت، ظرفیت و ابزار است و باید از این بستر به بهترین شیوه برای بیان مفهوم ارزش‌ها بهره برد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار از حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی بسیار بالا است؛ از دست اندرکاران مجموعه خواست تا در زمینه معرفی هر چه بیشتر تولیدات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی هنری به جامعه و آشنایی بیشتر اقشار با این مجموعه انقلابی تلاش بیشتری صورت گیرد.

ویسکرمی افزود: دلیل حضور بنده در حوزه هنری اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری و تأثیر بسزای آن در جامعه است.

وی با اشاره به تأثیر فعالیت‌های هنری در اشتغالزایی جوانان تصریح کرد: با برنامه ریزی های درست می‌توان از هنر در توسعه اشتغالزایی نیز بهره برد.

هنرمندان حوزه هنری مفاخرلرستان را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولیدات موفق هنری بیان داشت: از جمله می‌توان به موسیقی حماسی «دایه دایه وقت جنگه» اشاره کرد که این اثر یکی از آثار حماسی موسیقی محسوب می‌شود که در دوران دفاع مقدس تأثیر بسزایی در تقویت روحیه رزم و سلحشوری رزمندگان در دوران تحمیلی ایفا کرد.

ویسکرمی با بیان اینکه ضروری است تا رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس و مفاخر فرهنگی هنری استان به زبان هنر در سطح کشور معرفی شوند، افزود: وظیفه هنرمندان در این نهاد انقلابی است تا با فعالیت‌های خود نام آوران، مفاخر و افراد موفق استان و دلاوران عرصه دفاع مقدس را به شایستگی در سطح ملی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه خیلی کم کار شده و برخی هنوز بزرگان این دیار را به خوبی نمی‌شناسند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی همچنین از هنرمندان و دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر خواست تا طرح‌های هنری خود را ارائه دهند تا پس از ارزیابی و با تخصیص بودجه فرهنگی؛ زمینه اجرایی شدن آنها بر اساس نیازهای موجود فراهم گردد.

رئیس حوزه هنری لرستان نیز در ادامه این نشست ضمن معرفی حوزه هنری لرستان و فعالیت‌های حوزه و نحوه شکل گیری آن در خصوص برخی از مطالبات فرهنگی و نیازهای مورد توجه در این بخش همچنین تولیدات استانی مطالب را بیان کردند.

سامان سپهوند ضمن قدردانی از حضور نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نشان از دغدغه مندی نماینده و اهمیت ایشان به مسائل فرهنگی هنری بوده و امید است با تلاش‌ها ایشان شاهد تحولات چشمگیری در این عرصه باشم.

در پایان این نشست نیز برخی از مسئولان واحدهای حوزه هنری مباحثی را در خصوص مشکلات فرهنگی استان و مطالبات موجود بیان کردند.

هنرمندان حوزه هنری مفاخرلرستان را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند


11336854
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است