استانی 12:49 - 23 مرداد 1399
ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران باید در ارائه برنامه‌ها و اقدامات خود، مخاطب شناس بوده و از ظرفیت رسانه‌ها در این زمینه به خوبی استفاده کنند.

مخاطب شناسی؛ شرط موفقیت مدیران در ارائه برنامه‌ها

ناصر خوش خبر، در بیست و سومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان که با دو دستور کار پیوست رسانه‌ای برنامه‌های هفته دولت و ایام محرم و صفر برگزار شد، اظهار کرد: نحوه ارائه برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که انتظارات مردم از دستگاه‌های اجرایی را مرتفع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با تأکید بر نقش روابط عمومی‌های دستگاه‌ها در این زمینه تصریح کرد: روابط عمومی‌ها مکلفند به محض طرح هرگونه ابهام و پرسش از سوی مخاطبین و جامعه هدف سازمان، نسبت به پاسخگویی اقدام کنند و یک نسخه از گزارش این موضوع را نیز به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از وظایف شورای اطلاع رسانی این است که در خصوص موضوعات مورد نیاز دستگاه‌ها به بحث و رایزنی بپردازد و مدیران موظفند برای استفاده از این ظرفیت، موارد مدنظر خود را به شورای اطلاع رسانی گزارش کنند.

خوش خبر ادامه داد: طرح موضوع در شورای اطلاع رسانی بعد از رصد و بررسی به تدوین ملاحظات رسانه‌ای می‌انجامد تا موضوع برای انتشار در سطح جامعه از طریق رسانه‌ها مهیا شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام هفته دولت تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها باید در این ایام، اقدامات و طرح‌ها و برنامه‌های خود را به گونه‌ای شفاف اطلاع رسانی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه محتوای رسانه‌ای غنی و بدون ابهام می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود، افزود: اعتقادات را نمی‌توان نادیده گرفت؛ لذا هدف این است که در شرایط موجود مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده پرشور برگزار شود.

خوش خبر با تأکید بر همزمانی هفته دولت با دهه اول محرم، یادآور شد: به جهت حفظ حرمت ایام محرم و بر اساس سیاست‌های کشور، برنامه‌های ویژه هفته دولت از 29 مرداد تا 6 شهریور اجرا می‌شود.

وی، حضور مدیران در جمع خبرنگاران و در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را از الزامات این ایام برشمرد و گفت: ریز پروژه‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها باید در اختیار شورای اطلاع رسانی قرار گیرد تا رسانه‌ها بدون بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی درخصوص نحوه برگزاری مراسم ایام محرم و صفر نیز گفت: برای برگزاری هر چه بهتر مراسم در این ایام باید از تمام ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای سوء استفاده از شرایط موجود، خاطرنشان کرد: هدف دشمن این است که با این هجمه‌ها بین مردم و مسئولان فاصله اندازد و تنش ایجاد کند.

خوش خبر ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده، تکلیف رسانه‌ها که به نوعی امکان اطلاع رسانی دارند و ظرفیت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در اختیارشان است، این است که از این ظرفیت در تنویر افکار عمومی بهره ببرند.

وی افزود: پیوست رسانه‌ای مسیر را روشن می‌کند تا آسیب‌ها در هر دو زمینه ایام محرم و صفر و هفته دولت به حداقل برسد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اعتقاد همه ما بر این است که همه مراسم ملی و مذهبی باید به نحو شایسته‌ای برگزار شود لذا این موضوع، تکلیفی بر دوش رسانه‌ها، صدا و سیما، مبلغان دینی، اهل قلم و... است تا از ظرفیتی که در اختیار دارند، در این حوزه گام بردارند.

در این جلسه، ضمن تفسیر و تبیین دستورالعمل‌های مربوط به نحوه برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر، بر اطلاع رسانی درست و به موقع در خصوص پروتکل‌های بهداشتی مرتبط تبادل نظر شد .

انتهای پیام


10665484
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است