استانی 16:58 - 04 تیر 1401

حدنگاری در ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کاظمی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: در پایان سال گذشته مساحت حدنگاری شده اراضی ملی و موات به مساحت یک میلیون و ۱۳ هزار و ۸۱۱ هکتار رسید.

وی اظهار کرد: بقیه اراضی ملی و موات حدنگاری نشده، ۵۷ هزار و ۱۸۷ هکتار است که طبق هماهنگی به عمل آمده با اداره‌کل منابع‌طبیعی استان ظرف یک ماه در صورت ارائه اطلاعات لازم از سوی متولی امر میزان اراضی ملی وموات حدنگاری شده به یک میلیون و ۱۳۲ هزار هکتار خواهد رسید.

معاون املاک اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: حدنگاری اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۳۹۶ از میزان ۸۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، ۴۵۰۰ هکتار حدنگاری شده بود.

کاظمی تاکید کرد: در سال گذشته اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان با همکاری سازمان جهادکشاورزی و اخذ اعتبارات لازم از سازمان ثبت نسبت به انعقاد قرارداد با دو شرکت بخش خصوصی برای اجرایی کردن عملیات تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی در شهرستان‌های زنجان، ایجرود و خدابنده اقدام کردیم.

وی افزود: نزدیک به ۵۳ هزار پرونده زمین به مساحت ۱۲۲ هزار و ۵۸۱ هکتار برای اجرایی شدن عملیات حدنگاری اراضی کشاورزی جمع‌آوری شد.

معاون املاک اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان افزود: تاکنون از ۸۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۱۲ هزار و ۱۳۱ هکتار حدنگاری شده و برای حدنگاری مابقی اراضی کشاورزی حدنگاری نشده باید رفع موانعی انجام پذیرد.

کاظمی تصریح کرد: حدنگاری شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سال ۹۶ به میزان ۱۲۸۵ قطعه به مساحت ۴۱ هکتار حدنگاری انجام شده بود و در سال گذشته اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به حدنگاری املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اقدام و در حال حاضر از املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تعداد ۱۳ هزار و ۱۸۱ قطعه به مساحت ۵۶۹ هکتار حدنگاری شده واست.

وی گفت: متقاضی محور بودن طرح و استقبال نکردن زارعان به دلایل مالی یکی دیگر از موانع موجود در راستای اجرایی شدن حدنگاری اراضی کشاورزی است و ۷۰ تا ۸۰ درصد متصرفان دارای قولنامه عادی است.

معاون املاک اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان بیان داشت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۳۹۶ از کل املاک و اراضی دستگاه‌های اجرایی استان تعداد ۱۷۵۶ قطعه به مساحت ۱۶ هزار و ۱۸۵ حدنگاری شد.

کاظمی یاد آور شد: طی سال گذشته اداره‌کل ثبت با همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی نسبت به حدنگاری املاک و اراضی دستگاه‌های اجرایی در سطح استان اقدام و در حال حاضر از املاک و اراضی دستگاه‌های اجرایی استان تعداد ۶۷۳۱ قطعه به مساحت ۳۴ هزار و ۴۲۲ هکتار حدنگاری شده است.


11604596
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است