اجتماعی 18:32 - 02 بهمن 1393
مشهد- ایرنا- همایش آموزشی 'آنچه یک شهروند باید درباره دیابت بداند' با حضور افزون بر 400 نفر از شهروندان مشهدی روز پنجشنبه /امروز/ در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد.

روابط عمومی بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از معاون اجرایی این بنیاد گزارش داد: بنیاد دیابت هم اکنون فعالترین سازمان مردم نهاد کشور در زمینه سلامت و دیابت شناخته شده است.



نیما خسروی افزود: این همایش با هدف آشنا نمودن مبتلایان به دیابت و عموم مردم با مبانی پیشگیری و کنترل بیماری دیابت برگزار می شود و مهم ترین پیام آن موضوع 'خود مراقبتی' است.



وی با اشاره به برنامه های آموزشی منظم و مستمر بنیاد دیابت خاطر نشان کرد: مخاطبان آموزش های مبتلایان به دیابت و عموم شهروندان و علاقمندان با محور پیشگیری و خود مراقبتی است.



وی با بیان اینکه برای همه افراد شامل زن و مرد، پیر و جوان و کودکان برنامه های تعریف شده ای داریم، افزود: بازی درمانی، قصه خوانی، کلاس های مهارت های خلاقیت، مراسم روز جهانی کودک و اردو های تندرستی از جمله اقدامات بنیاد در ارتباط با کودکان مبتلا به دیابت است.



معاون اجرایی بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت ادامه داد: بنیاد دیابت در دو ماه گذشته با انجام غربالگری بیش از سه هزار نفر در منطقه شش مشهد گام مهمی را در راستای پیشگیری از دیابت در بین شهروندان برداشته است.



مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری استان خراسان رضوی نیز طی سخنانی در این همایش گفت: توسعه سازمان های مردم نهاد از برنامه های امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی است.



دکتر سید کمال حسینی افزود: سمن ها پل ارتباط و نقطه ی مناسبی برای ارتباط مردم با دولت می باشند لذا اهتمام دولت برآن است که بسیاری از مشکلات اجتماعی را با کمک مردم و به دست سازمان های مردم نهاد مرتفع نماید.



وی ادامه داد: در این راستا باید همه دستگاههای اجرایی فعالیت های مربوطه را داشته باشند و درصدد ارتباط بین مردم و دولت باشند.



وی اقدامات سازمان های مردم نهاد بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت، انجمن توسعه سلامت و انجمن تالاسمی پیرامون برگزاری آنچه باید یک شهروند در مورد دیابت بداند را شایسته قدردانی دانست.



در این همایش موضوعات مختلفی شامل نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل دیابت، درمان دیابت، ورزش و بهبود سلامت و روانشناسی توسط پزشکان، کارشناسان و متخصصان این حوزه ارائه شد.



در انتهای این همایش آزمایش قندخون تمامی شرکت کنندگان به صورت رایگان انجام شد.7487/522

انتهای پیام /*


5678553
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است