ورزشی 02:16 - 28 دی 1398
دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ نوزدهم باید رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان برای کادر فنی خود پرداخت کنند.

۳۰ میلیارد تومان؛ هزینه مربیان استقلال و پرسپولیس در یکسال

به گزارش ایسنا، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در لیگ نوزدهم با پدیده‌ای نادر همراه بودند؛ از دست دادن سرمربی تا پایان نیم‌فصل. استراماچونی دست استقلالی‌ها را قبل از هفته چهاردهم در پوست گردو گذاشت و کالدرون نیز پس از پایان نیم‌فصل تهران را ترک کرد و در روزهای نزدیک به آغاز نیم‌فصل دوم لیگ خبر قطع همکاری او با باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی اعلام شد.

مجموع مبلغی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای مربیان در یک سال جاری هزینه‌ کرده‌اند بالغ بر 300 میلیارد ریال می‌شود. ریز هزینه‌ها به این شرح است.

استراماچونی و سه دستیارش

رقم قرارداد استراماچونی در طول دو فصل مدت قراردادش به طور دقیق و رسمی اعلام نشد اما رسانه‌های خارجی از رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خبری دادند در حالی که در داخل کشور خبرها حاکی از قرارداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری بود و در نهایت نیز به طور دقیق مشخص نشد که قرار داد این سرمربی ایتالیایی به همراه دستیارانش برای دو فصل چقدر است.

با این وجود به طور رسمی از سوی اسماعیل خلیل زاده- عضو هیات مدیره باشگاه استقلال به طور رسمی اعلام شد که رقم قرارداد استراماچونی به همراه سه دستیارش روی هم ۷۰۰ هزار یورو است!

کالدرون و دو دستیارش

در سوی دیگر اما قرارداد کالدرون با پرسپولیس به مدت یک فصل و معادل ۸۵۰ هزار دلار منعقد شده بود و دستیارانش برای همین مدت زمانی، یکی ۱۳۰ هزار دلار و دیگری ۱۰۰ هزار دلار با پرسپولیس قرار داد امضا کرده بودند.

کالدرون تاکنون ۳۰۰ هزار دلار از رقم قراردادش را دریافت کرده و ۵۵۰ هزار دلار نیز از باشگاه پرسپولیس مطالبه دارد.

یحیی و رضایتنامه‌اش

بررسی روند انتقال یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس نشان می‌دهد، این باشگاه چیزی حدود ۹ میلیارد تومان برای سرمربی جدیدش باید پرداخت کند، انتقالی که پس از کش‌ و قوس‌های فراوان در پی رضایت شش میلیارد تومانی باشگاه شهر خودرو خراسان انجام شد تا این مربی بتواند قرارداد همکاری خود را با باشگاه پرسپولیس به مدت یک فصل و نیم، به امضا برساند.

بنابراین رقم قرارداد یحیی گل‌محمدی برای نیم فصل باقی مانده لیگ نوزدهم با احتساب رضایت‌نامه باشگاه شهر خودرو معادل ۳ میلیارد تومان است.

فرهاد مجیدی

قرارداد فرهاد مجیدی با استقلالی‌ها ۱.۵ فصل است و هنوز رقم دقیق و حتی حدودی قرارداد مشخص نیست اما بعید به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال برای او مبلغی کمتر از یک میلیارد تومان برای نیم‌فصل پیش رو در نظر گرفته باشد.

قابل اشاره...

مبالغ محاسبه شده برای مربیان خارجی استقلال و پرسپولیس در شرایطی است که این مربیان به دلیل عدم پرداخت مطالبات از سوی دو باشگاه ایرانی در موعد مقرر به فیفا شکایت نکنند، چرا که در این صورت سرخآبی‌های پایتخت باید با توجه به مفاد مندرج در قرارداد، مبلغ مضاعفی را به عنوان غرامت پرداخت کنند. در عین حال باید اشاره کرد که در این گزارش یورو معادل ۱۵ هزار تومان و دلار معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان (قیمت روز در بازار آزاد) لحاظ شده است.

انتهای پیام


10349144
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است