اجتماعی 03:01 - 20 بهمن 1394
دعوای فرزندان در خانواده تاحدی طبیعی بوده ولی گاهی این درگیری ها تا مرز آسیب رساندن به یکدیگر نیز پیش می‌رود.

ناهید ازغندی روانشناس کودک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: دعوا میان خواهر و برادر بخشی از زندگی خانوادگی و طبیعی بوده و کودکان در روابط تنگاتنگ و صمیمی خواهرو برادری خود،مهارت های اجتماعی مهمی را آموخته ولی گاهی این درگیری‌ها به جای باریک می‌کشد.


وی در ادامه گفت:والدین باید در دعواهای کودک به آنها روش هاس حل اختلاف و احترام متقابل را آموخته و هرگز نباید میان فرزندان تبعیض گذاشته زیرا موجب رفتارهایی از جمله حسادت، انتقام، کینه، پرخاش در کودک خواهد شد.


ازغندی تصریح کرد:تا جای ممکن والدین باید نسبت به دعوای فرزندان بی اعتنا بوده که کودکان درک کنند که شما مشتاق به شنیدن بدگویی و شکایت آنها از یکدیگر نخواهید بود ولی زمانی که کار به کتک کاری میان آنها برسد،پدر و مادر باید در این میان دخالت کرده زیرا ممکن است آسیبی به همدیگر برسانند.


این روانشناس کودک در پایان افزود:معمولا دعوای میان فرزندان به دلیل جلب توجه،حس برتری،دخالت های والدین در درگیری‌های کوچک و یا مقایسه کردن انجام گرفته که والدین وظیفه دارند روش‌های مصالحه را به آن‌ها آموخته و بگویند که زمانی که خواسته خود را آرام و محترمانه تر از یکدیگر بخواهند،نتیجه بخش‌تر بوده و با دعوا به اهداف خود نخواهند رسید.


انتهای پیام/

7666639
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است