بازار 19:39 - 27 اسفند 1398

روش پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیما به صورت آنلاین

پیدا کردن و خرید بلیط هواپیما ارزان این روزها کار آسانی نیست. چه اهل مسافرت با هواپیما باشید و چه به خاطر کارتان زیاد پرواز کنید، باز هم خرید بلیط هواپیما ارزان برای شما مهم و مطلوب است. چه کسی است که نخواهد در هزینه های سفرش صرفه جویی کند و با بودجه کمتری بلیط هواپیما مورد نظرش را خریداری کند؟ مخصوصا در شرایط اقتصادی امروز که هزینه خرید بلیط هواپیما بخش بزرگی از بودجه یک سفر چند روزه را تشکیل می دهد. اما عوامل مختلفی هم موجب گران شدن قیمت بلیط هواپیما شده اند و عوامل دیگری هم پیدا کردن و یافتن آن را برای مسافران و گردشگران دشوار کرده است.

در این نوشته هم عوامل موثر بر گرانی قیمت بلیط هواپیما را بررسی می کنیم و هم توضیح می دهیم که با ابزارهای نوینی که در صنعت گردشگری خلق شده‌اند به پرسش چطور ارزان ترین بلیط هواپیما را پیدا کنیم ، پاسخ می دهیم.

 

چرا قیمت بلیط هواپیما گران است؟

بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل مختلفی است و هر کدام از آنها با شدت و ضعف متفاوتی بر قیمت آن اثر می گذارند. هزینه سوخت یا بنزین هواپیما که تحت تاثیر بازار انرژی در جهان است، اولین عامل در تغییرات قیمت است. هزینه های تعمیر، نگهداری و تجهیزات هواپیما و خدمات فرودگاهی، بخشی دیگر از عوامل موثر بر قیمت نهایی بلیط هواپیما را تعیین می کنند. همچنین تورم و هزینه های جاری، از نرخ مواد غذایی تا میانگین دستمزد نیروی انسانی نیز، روی صنعت هواپیمایی اثرگذار هستند.

 

چه چیزهایی قیمت بلیط هواپیما را کم یا زیاد می‌کند؟

اما صرف نظر از عوامل کلی و بلندمدت، زمانی که شما در طول یک روز خاص به دنبال خرید بلیط هواپیما هستید متوجه می شوید که قیمت پروازهای مختلف به مقصد مورد نظر از یک فروشنده به فروشنده دیگر و در ساعت های مختلف روز متفاوت است. به طور مثال گاهی بدلیل عواملی مانند بیماری کرونا، تقاضا برای سفر کاهش می یابد و به تبع آن قیمت بلیط هواپیما افزایش می یابد. لازم به ذکر است که اگر در این مواقع قصد سفر دارید، بهتر است نوشته مقابله با کرونا در سفر هوایی را مطالعه کنید و بعد سفر کنید. اما برگردیم به بحث؛ تفاوت های قیمت بلیط هواپیما از کجا سرچشمه می گیرند؟

 قیمت‌گذاری سایت ها و آژانس های واسطه فروش بلیط: یک نکته مهم و اصلی در تعیین قیمت بلیط هواپیما این است که مسافران، بلیط هواپیما خود را مستقیم از ایرلاین ها خریداری نمی کنند. بلکه آژانس های مسافرتی و سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما به عنوان واسطه عمل می کنند. هر کدام از این شرکت ها و آژانس ها، دارای حاشیه سود و بهره وری عملیاتی متفاوتی هستند و همین روی قیمت نهایی که عرضه می کنند تاثیر می گذارد. برای نمونه آژانسی که هزینه کمتری دارد و بهره وری اش بالاتر است، ممکن است قیمت بلیط را ارزانتر از آژانس دیگری با حاشیه سود بالاتر عرضه کند.

فصل گردشگری: اگر کمی بلندمدت تر به موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم در زمان های اوج سفر برای هر منطقه جغرافیایی، به سبب پیش گرفتن تقاضا از عرضه، قیمت بلیط هواپیما رشد می کند. مثلا برای جنوب ایران، زمستان فصل اوج سفر است و برای غرب ایران، تابستان فصل اوج گرفتن سفرها است.

زمان پرواز و زمان به زمین نشستن در مقصد: شاید عجیب به نظر برسد ولی اینکه پرواز شما در چه ساعتی از زمین بلند می شود و چه ساعتی فرود می آید بر قیمت بلیط هواپیما موثر است. زیرا برای یک گردشگر مهم است که در چه ساعتی به مقصد می رسد، ساعت تحویل اتاق در هتل مورد نظرش کی است و مواردی از این دست.

 ایرلاین و خدمات آن: شرکت های هواپیمایی یا به اصطلاح ایرلاین ها دارای مجموعه متفاوتی از هواپیماها و خدمات رفاهی در طول سفر هستند. شرکت های هواپیمایی که هواپیماهای مدرن تر و بهتری هستند و در طول سفر خدمات رفاهی بیشتری به مسافران می دهند، قیمت بلیط بالاتری دارند.

 

آیا می‌توان ارزان ترین بلیط هواپیما را جستجو و پیدا کرد؟

در زمان رو به رو شدن با این پرسش، اولین پاسخی که به ذهن همه ما می رسد، «گوگل کردن» است. ما در اولین کار به جستجو در اینترنت می پردازیم. اما آنچه با آن مواجه می شویم شمار بسیار زیادی از سایت های خرید اینترنتی بلیط هواپیما و آژانس های مسافرتی است که برای پروازهای یکسان در طول روز، قیمت های متفاوتی را عرضه می کنند.

وقتی عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما که در بخش قبل آوردیم را به این پرشماری سایت های مختلف متوجه می شویم که خرید بلیط هواپیما ارزان کار دشوار و گیج کننده ای شده است. شما باید صدها سایت مختلف را بگردید و زیر و رو کنید تا بهترین قیمت را پیدا کنید. اما باز هم نمی توانید روی آن حساب کنید. چون ممکن است در همین حین که در حال جستجو در بین سایت های مختلف هستید، آن پرواز خاص پر شود.

 

چگونه بلیط هواپیما ارزان را در اینترنت پیدا کنیم؟

موتورهای جستجوی تخصصی سفر راه حل نوین و نوظهوری هستند که مشکلاتی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم را برطرف می‌کنند. برای مثال، نمونه ایرانی این موتورهای جستجو که به تازگی تولید شده است، سفرمارکت نام دارد. سفرمارکت safarmarket یک بازار مجازی خدمات سفر است که آژانس های مسافرتی، سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما و به طور خلاصه همه عرضه کننده های معتبر و موفق بلیط هواپیما و تور مسافرتی، در آن خدمات خود را به صورت شفاف و رقابتی عرضه می کنند.

به واسطه همین ویژگی، دیگر شما از گشتن در میان صدها سایت در گوگل بی نیاز می شوید. به این وسیله هم در زمان صرفه جویی می شود و هم شما سریع و آسان می توانید همه بلیط هواپیما موجود در بازار را به صورت مقایسه ای در یکجا ببینید و ارزان ترین و مناسب ترین بلیط هواپیما را انتخاب کنید.

 

 


10447815
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است