گوناگون 12:39 - 10 اسفند 1399
برای معامله گری موفق در بازار بورس باید استراتژی مشخصی داشته باشید. با تعیین اهداف سرمایه گذاری، نوع معامله گری و تحلیل های مربوطه مشخص می شود.

آموزش معامله گری موفق در بورس و معرفی بازار فارکس

به گزارش ایسنا، بنابراعلام چارت ایران، معامله گری موفق در بازار بورس نیاز به دانش و اطلاعات کافی همچنین آموزش بورس دارد. این بازار همان قدر که جذاب و پربازده است می تواند ضرر و زیان مالی زیادی به معامله گر وارد نماید.

جهت موفقیت در این بازار، باید استراتژی معاملاتی داشته باشید. نکته دیگر این که هر سرمایه گذاری جهت بازدهی نیاز به زمان دارد. افرادی که در مدت کوتاهی اقدام به خرید و فروش تعداد زیادی سهام می کنند، نه تنها سودی نخواهند داشت بلکه باید هزینه ای بابت کارمزد کارگزاری پرداخت نمایند.این را در نظر داشته باشید که همواره از روش تحلیل بازار مشخصی استفاده کنید. استفاده از روش های تحلیل بازار مختلف شما را به اشتباه انداخته و دچار زیان می کند.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که یک معامله گر موفق لزوما هر روز به خرید و فروش نمی پردازد. گاهی اوقات باید منتظر بود و بازار را رصد نمود تا موقعیت مناسب برای سرمایه گذاری بدست آید.

استراتژی معامله گری در بازار بورس

مهمترین موضوع در معامله گری در بازار بورس داشتن استراتژی معاملاتی است. این که هدف از سرمایه گذاری چیست؟ آیا می خواهید سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشید و یا بلند مدت؟ چه موقع باید از بازار خارج شد و نقطه ورود به بازار چه زمانی است؟ تعیین حد ضرر و زیان و اهداف سود نقش تعیین کننده در معامله گری موفق دارد.

معامله گر موفق باید این موضوع را بداند که در صورت زیاندهی سهام خریداری شده، چه موقع از بازار خارج شود. تمام موارد فوق منجر به تعیین روش های تحلیل بازار خواهد شد. به عنوان مثال در اهداف کوتاه مدت تحلیل تکنیکال و در اهداف بلند مدت تحلیل بنیادی بکار می روند.

روش های کسب درآمد در بازار بورس

برای کسب درآمد و کار در بازار بورس دو روش عمده وجود دارد. خرید سهام و نگهداشتن آن یا به اصطلاح سهامداری و نوسان گیری جزو دو روش کسب درآمد محسوب می شوند. برخی افراد با خرید سهام های ارزشمند و نگهداشتن آن، از سود سالیانه آن بهره مند می شوند.

برخی نیز بر اساس تحلیل تکنیکال بر روی نمودار قیمت، اقدام به شناسایی و خرید سهام کرده و با افزایش ارزش سهام و روند صعودی قیمت، در زمان مناسب اقدام به فروش سهام و کسب درآمد می نمایند.

بازار فاکس که همان بازار تبادل ارزهای خارجی نامیده می شود یکی از بزرگترین بازارهای مالی و سرمایه گذاری در جهان است. این بازار بر اساس تبادل ارزهای خارجی صورت می گیرد. ویژگی هایی مانند معاملات آنلاین، عدم محدودیت زمان و مکان و امکان کسب سودهای کلان این بازار را به یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل نموده است.

فارکس مخفف Foreign Exchange Market به معنی بازار تبادل ارزهای خارجی است. بازار تبادل ارز خارجی یک بازار بین المللی سرمایه گذاری است. این بازار همانند بازار بورس، ارزهای دیجیتال، بورس کالا و یا طلا محلی برای داد و ستد و معاملات در سطح جهانی است. در این بازار ارزهای خارجی خرید و فروش می شوند. 

بازار تبادل ارزهای خارجی جزو بزرگترین بازارهای مالی دنیا است که افراد و سرمایه داران زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند. به بیان ساده در بازار فارکس یک ارز با ارز دیگر مبادله می شود.

در این میان و طی فرآیند داد و ستد ارز، کاربران کسب درآمد می کنند. این بازار به دلیل ویژگی ها و مزیت های متعددی که دارد مورد توجه افراد زیادی قرار دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

ویژگی های بازار فاکس

بازار فارکس دارای ویژگی ها و مزیت های متعددی است که آن را به یکی از جذاب ترین بازارهای سرمایه گذاری در جهان تبدیل نموده است. از جمله ویژگی های بازار تبادل ارزهای خارجی می توان به معاملات در بستر اینترنت و عدم محدودیت در مکان خاص، بازار آنلاین شبانه روزی، میزان نقدشوندگی بالا، امکان معاملات دو طرفه، امکان معامله در تمام نقاط دنیا، بدون محدودیت سنی، هزینه معاملات پایین و عدم نیاز به پرداخت عوارض و مالیات اشاره نمود.

بازار فارکس از ساعات اولیه بامداد دوشنبه به وقت تهران آغاز شده و تا نیمه شب شنبه ادامه دارد. معامله گر می تواند در هر ساعتی از شبانه روز در طول روزهای هفته معامله گری خود را انجام دهد.

بازار فارکس چیست

نحوه عملکرد تبادل ارزهای خارجی در فارکس

بازار فارکس بر اساس تبادل جفت ارزهای خارجی معامله می شود. هر ارز برای تبدیل به ارز دیگر دارای نرخ تبدیل است. جفت ارزها شامل جفت ارزهای اصلی مانند جفت ارز یورو به دلار، جفت ارزهای فرعی و جفت ارزهای کراس هستند.

جفت ارزهای اصلی شامل ارزهای مهم مانند دلار، یورو، پوند، ین ژاپن و فرانک سوئیس جزو ارزهای مهم و اصلی محسوب می شوند. در این میان جفت ارز یورو دلار مهمترین جفت ارز است. جفت ارزهای اصلی یکی از دو ارز آن دلار آمریکا است.

انتهای رپرتاژ آگهی


10970473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است