استانی 00:10 - 09 مرداد 1393
فارس گزارش می‌دهد
در حالی که در مناطق مختلف کشور گرمی هوا موجب رنجش مردم شده، اما در شمالغرب کشور و در جنوبی‌ترین نقطه استان اردبیل شهر خلخال میزبان ده‌ها هزار گردشگر از جای‌جای کشور است.

خلخال یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرستان خلخال به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع بیش از یک هزار و 800 متری از سطح دریا و کوهستانی بودن یکی از خنک‌ترین مناطق استان اردبیل بوده که در دو روز گذشته میزبان بیش از ده‌ها هزار مسافر و گردشگر بوده است.

حضور خودروی های مسافران در شهر خلخال به حدی است که ترافیک شدید در خیابان امام خمینی(ره) از صبح امروز برقرار بوده و از خروجی شهر خلخال به طرف کوثر و راه اصلی اردبیل سرچم ماشین ها به صورت قطاری در حال حرکت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دمای متغیر 10 تا 13 درجه در خلخال در این فصل باعث شده که از هر نقطه ایران گردشگران خود را به شهر خلخال رسانده و از طبیعت زیبای خلخال استفاده می‌کنند.

مسافران بعد از خروج از اسالم با تماشای جنگل‌های اسالم به خلخال وارد ییلاقات خلخال شده و پس از عبور از منطقه گردشگری ازناو راه خود را به طرف بخش شاهرود خلخال و شهر خلخال در پیش می‌گیرند.

در شبانه‌روز گذشته بیش از هفت مدرسه با هفتاد اتاق در اختیار مسافران فرهنگی و سایر بوده و تمامی هتل‌ها ، مهمانسراها و اقامتگاه‌ها و مهمانسرای ادارات مملو از مسافر شده که در سطح شهر خلخال و روستاهای اندبیل، خوجین، مجره و خمس نیز بیش از 400 منزل استیجاری شخصی در اختیار مسافران قرار گرفته که انتظار می‌رود با توجه به روزهای پایانی هفته ورود مسافر به شهرستان دو برابر شود.

مسافرانی که در روستاهای خلخال ساکن شده اند نیز از خدمات مختلفی همچون هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی رفاهی همچون هتل پرنیان خمس در روستای گردشگری خمس اسکان داده شده و از طبیعت جاده خلخال به شاهرود و طبیعت باغات اسکستان و اسبو لذت می‌برند.

محسن مردی مسئول ستاد آرد نان خلخال در گفتگو با خبرنگار فارس اردبیل در خصوص نان مصرفی و نظارت بر واحد‌های نانوایی در خلخال گفتند:بیش از 80 نانوایی در سطح شهر خلخال به صورت روزانه به پخت نان مشغولند که از این تعداد هشت واحد نانوایی به صورت کشیک در خدمت مسافران است.

وی همچننی از نظارت شبانه روزی بر واحدهای پخت نان خبر داد و گفت: با متخلفان در حوزه پخت نان و رعایت نکردن ساعات آن و تعطیلی‌های خود سرانه به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

احمد قنبری بخشدار مرکزی خلخال با تقدیر از مدیر کل غله استان در خصوص تامین آرد مصرفی و نان مسافران و گردشگران گفت:به علت حجم بالای مسافر با هماهنگی‌های انجام شده از سوی فرماندار شهرستان با مدیر کل غله استان آرد لازم برای روزهای پایانی هفته که شهر خلخال روزهای پرگردشگری را در پیش داشته تامین شده و ظهر امروز نیز بیش از 20 هزار نان لواش در مراکز عرضه نان به صورت کلی در شهر خلخال در اختیار اهالی و مسافران قرار گرفت که هیچ گونه مشکلی در شهرستان در حوزه‌ آرد و نان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منطقه گردشگری ازناو، جنگل‌های اندبیل، روستاهای هدف گردشگری خمس‌، کزج و برندق و روستای سبز لرد در بخش شاهرود‌، امامزاده عبدالله کلور و سید احمد معراجی سفید آب  و تمامی بقعه‌ها و نوادگان امام موسی کاظم (ع) در شهرستان خلخال و بخش‌تابعه‌، آبشارهای شهرستان از جمله نره‌گر‌، سجن و کلی و آبشارهای بخش خورش رستم از جمله جاهای دیدنی شهرستان خلخال در این فصل است.

مسافران و گردشگرانی که از استان گیلان وارد خلخال شده بودند گفتند: دمای زیاد هوا و شرجی دریا باعث شده بود که ما توان زندگی نداشتیم و با سفر به خلخال جان تازه‌ای گرفته ایم.

اهوازی‌ها در حال هوای لذت بردن از طبیعت بودند و این خنکی آب و هوا را نعمت دانستند.

اصفها‌ن‌ها به هموطنان توصیه کردند که اهالی در ایام تعطیلات در مناطق کویری همچون قم، یزد و اصفهان نمانند و به دیار خلخال بیایند.

 

آنهایی که بیش از دو هزار کیلومتر را برای رسیدن به خلخال طی کرده ‌بودند خیلی خوشحال بودند که در ایران مناطقی هم وجود دارد که در گرما گرم تابستان واقعا مثل بهشت است.

آنها از مناطق مرکزی و جنوبی کشور در خلخال حضور داشتند این شرایط را خیلی ایده آل برای گردشگری عنوان نموده و احساس رضایت ‌می کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ازدیاد مسافر در خلخال به حدی بود که پارک‌های ائلر باغی، چمران ، پارک بازنشستگان، حوالی میدان آزادگان، سی ‌متری، پارک ارم‌، تفرجگاه ازناو و اندبیل و همچنین حاشیه روستای خوجین خلخال مملو از چادرهایی بود که مسافران در آن حضور داشتند.

 گردشگران و مسافران امروز در هوای خنک و بهشتی خلخال نفس کشیده و از بودن در این منطقه لذت بردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آنهایی که قصد سفر به مناطق دیگر را داشتند با  تغییر مسیر از خلخال به طرف آبگرم کوثر راه شهرستان اردبیل و سرعین را در پیش گرفته تا ساعاتی را در آنجا به آرامش بگذرانند.


4358228
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است