استانی 23:52 - 17 خرداد 1399

آموزش «مهارتهای زندگی» در بهزیستی استان تهران کلیدخورد

به گزارش خبرنگار مهر، کلیپ آموزشی بسته بومی‌سازی شده «مهارت‌های زندگی» شامگاه شنبه و با حضور آسیه ملک دار، عضو کمیته برنامه بومی سازی «مهارت‌های زندگی» و مرسده لطفعلی، کارشناس مسئول برنامه «مهارت‌های زندگی» در بهزیستی استان تهران کلید خورد.

آسیه ملک دار در حاشیه برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص سلامت روان و ارتباط آن با یادگیری مهارت‌های زندگی اظهار داشت: سلامت روان در وهله اول به معنای نداشتن اختلال روان است، اما صرف نداشتن بیماری روانی دال بر سلامت روان نیست و کسی که اختلال و یا بیماری روانی ندارد ممکن است سلامت روان مطلوب نداشته باشد، بنابراین بخش دوم تعریف سلامت روان این است که کیفیت ارتباط‌های ما با خودمان، دیگران و جهان چگونه است.

ملک دار افزود: اگر بخواهیم با توجه به مؤلفه‌های گفته شده به سلامت روان نزدیک شویم باید به یک سری طرح‌ها، برنامه‌ها و به آموزش‌هایی مجهز شویم که یکی از آنها آموزش برنامه مهارت‌های زندگی است.

عضو کمیته برنامه بومی سازی مهارت‌های زندگی گفت: مهارت‌های زندگی عبارتند از مجموعه آموزش‌های روان شناختی که هم جنبه پیشگیرانه دارد و هم ارتقایی و اینکه چطور بتوانیم از آسیب‌ها پیشگیری کنیم و عوامل محافظت کننده را در خود ارتقا دهیم.

نماینده آموزشی مهارت‌های زندگی در استان تهران بیان داشت: در واقع مهارت‌های زندگی قصد دارند ما را به سمت سلامت روان سوق دهند و سبب شکوفایی مجموعه توانایی‌هایی که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را دارند می‌شود و در این راستا افراد مسئولیت‌های مربوط به نقش اجتماعی خود را پذیرفته و بدون صدمه به خود و دیگران با چالش‌ها روبرو می‌شوند و می‌توانند انتخاب‌های سالمی را در سر تا سر زندگی داشته باشند.

وی عنوان داشت: مهارت‌های زندگی بومی سازی شده با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و ویژگی‌های روانی، اجتماعی هر منطقه و در ۴ کارگروه کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تدوین شده است و تفاوت مدل فعلی مهارت‌های زندگی تدوین شده با مد ل های پیشین در این است که مدل پیشین متمرکز، ارتقایی، کتاب محور، گروه هدف محور، آموزش محور بود و مدل فعلی، نیمه متمرکز، پیشگیرانه یکپارچه، محتوا محور، مرکز مشاور محور و مربی محور است.

ملک دار افزود: این کلیپ همزمان با رونمایی بسته بومی سازی شده توسط بهزیستی استان تهران و با همکاری «جمعیت همیاران سلامت روان افسریه» و «جمعیت همیاران والفجر مسعودیه» توسط رسانه تخصصی لنزوما و به کارگردانی «محمد حسینی» در ۳۰ دقیقه ساخته شده است.

مرسده لطفعلی، کارشناس مسئول برنامه مهارت‌های زندگی در بهزیستی استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی بسته بومی سازی شده این مهارت‌ها از سال ۹۵ در بهزیستی استان تهران همزمان با استان‌های دیگر در موضوع‌های مختلف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاص توسط نیروهای با تجربه و متخصص نوشته شد، تا بر اساس نیازهای بومی استان آموزش‌ها ارائه شود.


10563064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است