استانی 16:45 - 04 تیر 1401

استفاده از  ۲۴۳ پابند الکترونیکی برای متخلفان در استان همدان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه شنبه در هفته قوه قضائیه و جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۴۸۱ هزار پرونده تا به امروز بررسی شده است، اظهار کرد: یک چهارم پرونده‌ها توسط شورای حل اختلاف بررسی می‌شود که کار بزرگی است، در مدتی که مسؤلیت داشتم ۵۵ شعبه اضافه شده بدون اینکه نیرو تزریق شود.

وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در این حوزه گفت: همه رؤسای قوه قضائیه بر این امر تاکید دارند که باید نیروی انسانی افزایش پیدا کرده و بودجه این سازمان افزایش پیدا کند تا شرایط بهتری برای خدمت رسانی فراهم شود.

رئیس دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: در شیرین سو نیز شعبه‌ای راه اندازی شد و دو دادگاه عمومی بخش زند و آجین در دستور بررسی است.

عدالتخواه تاکید کرد: ۸۸۳ هزار ۷۵۸ کل پرونده‌ها و ۸۷۴ هزار و ۸۹۳ مختومه و ۸۵ هزار و ۲۶۷ مانده که در نهایت درصد مصالحه از مجموع مختومه استان ۸.۴ درصد است.

وی با بیان اینکه استان همدان حائز رتبه اول در مصالحه است، اظهار کرد: پرونده‌های معوق بیش از ۸ ماه در حوزه دادگستری ۸۳ درصد کاهش و ۴۸ درصد در اجرای احکام مدنی و کیفری کاهش یافته است.

این مسئول میزان کاهش پرونده در این حوزه را در مجموع با کاهش ۶۹ درصدی اعلام کرد و افزود: در استفاده از نهادهای ارفاقی برابر ۲۸۸ هزار و ۵۶۰ ساعت خدمات رایگان به جای ۶۳۹۶ ماه حبس مجازات جایگزین قرار گرفته است.

و ۳۱۷۵ تعداد احکام تعلیقی و ۱۱۱۴ تعداد احکام آزادی مشروط و ۲۴۳ مورد استفاده از پابند الکترونیکی بوده است.

رئیس دادگستری استان همدان به مراقبت‌های الکترونیکی نیز اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۲۴۳ پابند الکترونیکی برای متخلفان در سطح استان همدان استفاده شده است.

وی با بیان اینک خوشبختانه استان همدان رتبه اول در رابطه با اتقان را دارد و آرا با کمتر از ۱۲ درصد نقض است، گفت: تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های معین مصلحین و معتذرین، تدوین و ابلاغ سه برنامه و استمرار آنها در سال ۱۴۰۱ با توجه به سند تحول قضائی، همچنین ایجاد و راه اندازی سامانه‌های سحاب و وکلای مصلح را داشته‌ایم.

عدالتخواه در پایان، به تشکیل ۷۱۹ مورد کمیته مصلحین در سطح استان نیز اشاره کرد و از اجرایطرح شمیم رضوی برای زوجین در استان همدان سخت گفت.


11604577
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است