اجتماعی 10:56 - 09 شهریور 1393
در گفت و گو با افکار نیوز اعلام شد:
مدیر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از نگهداری ۱۰ هزار کودک در خانه های کودک و نوجوان سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: ۸۷ درصد کودکان بد سرپرست هستند.

امکان واگذاری کودکان بد سرپرست فراهم شد
گروه اجتماعی- حمیدرضا الوند در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به اینکه ۸۷ درصد کودکان بهزیستی بدسرپرست هستند،افزود: در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش این سازمان بوده و از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه از کل کودکان تحت پوشش تا کنون ۱۲ هزار کودک را به خانواده های متقاضی جایگزین واگذار کرده ایم و همچنین ۱۰ هزار کودک نیز در خانه های کودک نگهداری می شوند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ خانه کودک و نوجوان تحت پوشش این سازمان بوده که اکثر این خانه ها توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

مدیر کل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی به آمار کودکان اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای جمع آوری شده ۸۷ درصد کودکان بد سرپرست بوده و همچنین ۱۳ درصد نیز بدون والدین و جد پدری هستند که در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.

الوند با اشاره به اینکه فقط کودکان بد سرپرست شرایط فرزندخواندگی را دارند،گفت: البته در قانون جدید اجازه واگذاری به کودکان بد سرپرست نیز داده شده است که با این امر ۵۰ درصد کودکان امکان فرزند خواندگی دارند.

وی گفت: سالانه به طور متوسط هزار کودک به فرزند خواندگی سپرده می شوند و حدود همین تعداد نیز به جمعیت کودکان بهزیستی اضافه می شود.

4606817
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است