بازار 16:15 - 04 تیر 1401

نقش آینه و آینه تراش در طراحی داخلی

شیشه و آینه جزو زیباترین و جالب ترین مصنوعات بشری هستند که در بخش های مختلف زندگی انسان مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات بزرگ و کوچک با عبور نور و انعکاس تصاویر اشیا کاربردها و جذابیت های فراوانی در طراحی داخلی ساختمان به همراه می آورند. روی آینه و شیشه فرآیندهای مختلفی مانند آینه تراش صورت می گیرد تا کاربردی تر شوند. به جهت کاربردهای فراوان شیشه و آینه قصد داریم در مطلب حاضر در مورد انواع این مصنوعات جالب و استفاده های آنها مانند: شیشه رومیزی و آینه برنزی صحبت کنیم.

نقش آینه و آینه تراش در طراحی داخلی

آشنایی با آینه ها و آینه تراش

آینه ها جزو زیباترین و درخشان ترین قطعات در طراحی داخلی ساختمان ها هستند. با فرایند آینه تراش این قطعات زیباتر و کاربردی تر می شوند. آینه تراش در واقع تراشیده شدن اطراف آینه با توجه به طرح آن است. ایجاد طرح های دایره، لوزی، بیضی، مربع، مستطیل و چند ضلعی های منتظم وغیرمنتظم با استفاده از دستگاه های مخصوص تراش آینه صورت می گیرد. جلوه قطعات آینه پس از تراشیده شدن جذاب تر شده و اطراف آن صاف و بدون ناهمواری می شود.

جهت تهیه آینه تراش در ابتدا قطعه مورد نظر در دستگاه نگهدارنده قرار داده می شود و اطراف آن توسط دستگاه تراش مخصوص، تراشیده می شود. پس از اتمام کار لبه باقیمانده آینه نیز با جابجایی و ثابت کردن قطعه تراشیده می شود. تراش ها به صورت های مختلفی انجام می شوند که بستگی به ظرافت آینه ها دارد. با استفاده از آینه های تراش تصاویر واضح تر، بزرگ تر و دورتر از وضعیت اصلی به نمایش در می آیند. نوعی از آینه های تراش به صورت دیواری در طراحی داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

آینه تراش دیواری در اشکالی مانند: لوزی، مربع و نگینی تهیه می شوند. آینه های تراش دیواری علاوه بر نصب در منازل جهت تزئین مکان های زیارتی، کاخ ها، هتل ها و رستوران ها نیز استفاده می شود.

کاربرد آینه تراش در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

آینه تراش به سبب اینکه جالب تر و درخشان تر از آینه های معمولی هستند کاربردهای فراوانی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارند. به کار بردن این نوع آینه ها در خانه موجب بزرگ تر جلوه دادن اتاق و دلباز شدن آن می شود. شما می توانید با استفاده از اشکال مختلف آینه های تراش دیوار اتاق پذیرایی کوچک را بزرگ تر و زیباتر جلوه دهید. نور بیشتری در فضا به گردش درآورید و به این ترتیب موجب شادابی و نشاط میهمانان و اعضای خانواده شوید.

کاربرد آینه تراش در آشپزخانه نیز جذاب است و می توان با آن درب کابینت یا قسمتی از دیوار را به صورت آینه دیواری تراش درآورد. معمولا پشت آینه های تراش چسب وجود دارد و با استفاده از این چسب ها نصب قطعات آینه آسان و راحت می شود. جهت نصب آینه تراش در خانه باید به متراژ اتاق و سبک معماری دقت کنید. جهت این کار می توانید از طراحان داخلی کمک بگیرید. ایجاد آتلیه خانگی و مکانی جهت عکس گرفتن نیز یک گزینه جذاب به شمار می رود.

کاربرد آینه برنزی در طراحی داخلی

یکی از آینه های رنگی که امروزه محبوبیت فراوانی در طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کرده است، آینه برنزی است. آینه های برنزی رنگی ترکیبی بین طلایی و قهوه ای دارند و فضای خانه را لاکچری و جذاب می کنند. رنگ برنز موجود در آینه درخشان، بازنمایی زیبایی دارد و به همین جهت با هر طرحی هماهنگ می شود. آینه کاری اتاق پذیرایی و لابی های هتل ها و مجتمع های مسکونی در بسیاری از موارد با استفاده از آینه برنزی صورت می گیرد.

آینه برنزی در برخی از موارد با آینه های نقره ای و طلایی به صورت ترکیبی به کار برده می شوند و این ترکیب رنگی نیز جذاب و دلنشین است. 

کاربرد آینه برنزی در طراحی داخلی

کاربرد شیشه در طراحی داخلی ساختمان

همانطور که می دانید شیشه ها در ساختمان سازی نقشی مهم و ضروری دارند. شیشه ها از مواد مصنوعی غیر فلزی و غیر آلی تهیه می شوند. مواد مصنوعی که جهت تهیه شیشه مورد استفاده قرار می گیرند اغلب سه ماده سیلیس، کربنات سدیم و آهک است. این مواد به صورت مذاب در آمده و به اشکال گوناگون شیشه ای در می آیند. شیشه ها به طور معمول در درب ها و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند ولی نقش آنها در طراحی داخلی ساختمان انکار ناپذیر است.

شیشه ها به جهت عبور نور فضای اتاق را جذاب و زیبا می کنند. شیشه های رنگی در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی و ایجاد ویترای روی پنجره ها یکی از کاربردهای شیشه ها در طراحی داخلی است. دیوارهای شیشه ای و سقف شیشه ای با طرح ها و رنگ های مختلف نیز جزو کاربردهای خلاقانه و حیرت انگیز شیشه ها در معماری داخلی است.

شیشه رومیزی رنگی با طرح های متفاوت موجب افزایش جذابیت اتاق پذیرایی می شود. شیشه رومیزی برای میز ناهار خوری و میزهای عسلی گزینه خوبی جهت دکوراسیون داخلی به شمار می رود. شیشه ها به صورت های گوناگونی نظیر: شیشه خم، شیشه لمینت، شیشه سکوریت، شیشه رنگی و شیشه ها با ضخامت های متفاوت ساخته شده و در ساختمان ها به کار برده می شوند.

صنایع آینه رحیمی

آینه رحیمی یکی از شرکت های تولیدی در زمینه تهیه و عرضه انواع آینه و شیشه است. این شرکت با بهره گیری از تجربه و دانش کادر ماهر و ابزارآلات پیشرفته و مدرن محصولات متنوع خود را تولید می کند. شرکت آینه رحیمی تولیدات خود را به اقصی نقاط کشور صادر می کند و هدف آن جلب رضایت مشتریان است. شرکت مورد نظر آینه های مختلفی از جمله آینه رومیزی، آینه سفید، آینه برنز و آینه دودی را تولید و عرضه می کند. جهت سفارش و مشاهده محصولات صنایع آینه رحیمی به آدرس اینترنتی rahimiglass.com مراجعه کنید.  

 


11604524
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است