بازار 12:58 - 30 شهریور 1401

معرفی 6 کاندید بهترین شغل برای یک جوان بیکار

معرفی 6 کاندید بهترین شغل برای یک جوان بیکار

 

 

بهترین شغل برای یک جوان بیکار! بله، پیدا کردن کار به خصوص برای جوانان گاهی می تواند گیج کننده باشد. این که احتمالاً بدون سابقه کار یا با سابقه کار کم چطور کار پیدا کنیم؟ آیا شغل هایی هستند که بتوانیم با وجود مشغله های درسی از آن کسب درآمد کنیم؟ اما ما اینجاییم تا بهترین شغل برای یک جوان بیکار را به شما همراهان معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

فریلنسری یا کار ثابت؟

فریلنسری به معنی پروژه ای کار کردن است. یعنی شما جای ثابتی مشغول به کار نیستید؛ بلکه پروژه یا پروژه هایی را می گیرید و متعهد می شوید که آنها را در بازه زمانی خاصی انجام دهید. در چنین شرایطی قراردادی که با کارفرما می بندید، پروژه ای است و نه تمام وقت یا پاره وقت.

تعداد بسیار زیادی از شاغلین سرتاسر دنیا فریلنسر هستند. تا جایی که تعداد آنها در بعضی از کشورها به نزدیک نصف می رسد و در بعضی دیگر به نصف. فریلنسینگ فقط مختص زمانی نیست که فرصت کار کافی را ندارید؛ بلکه می توانید حتی به عنوان روش اصلی کسب درآمد خود برای همیشه روی آن حساب کنید.

اما به عنوان یک جوان، اگر مشغول به تحصیل هستید یا باید زمانی زیادی را صرف ساخت نمونه کار و جمع کردن رزومه کنید، فریلنسینگ می تواند انتخاب بهتری برایتان باشد تا کار تمام وقت.

در کار فریلنسری می توانید تعداد پروژه هایتان را کنترل کنید و مثلاً به اندازه کار نیمه وقت کار کنید. مهم این که تقریباً در همه پروژه های فریلنسری می توانید هر ساعتی از شبانه روز که مایلید کار کنید.

بهترین شغل برای یک جوان بیکار

همه شغل هایی که در ادامه به عنوان کاندیدهای بهترین شغل برای یک جوان بیکار می بینیم، این قابلیت را دارند که هم به صورت فریلنسری انجام شوند وهم به صورت ثابت و کارمندی. بنابراین انتخاب بین این دو روش کاملاً به شرایط شما بستگی دارد.

نکته: ما در ادامه فقط 6 شغل ایدئال برای جوانان بیکار را معرفی می کنیم. اما در راهنمای « کار برای نوجوانان» می توانید لیست طولانی تری از این شغل ها را ببینید.

1- سئو وب سایت

کافی است عبارت «استخدام کارشناس سئو» یا «استخدام متخصص سئو» را در گوگل سرچ کنید تا ببینید حجم درخواست برای استخدام نیروهای این حوزه چه قدر است.

از آنجایی که اینترنت به یکی از همراهان روزمره همه ما تبدیل شده، اکثر کسب و کارها متوجه شده اند که حجم وسیعی از مشتریان بالقوه خود را در فضای وب پیدا خواهند کرد. به همین دلیل هم خواهان همکاری با نیروهای دیجیتال مارکتینگ و به خصوص سئو هستند.

اگر به دنیای سئو علاقه دارید، اول از همه باید اصولش را یاد بگیرید. خوشبختانه منابع یا دوره های زیادی برای آموزش اصول سئو موجود است. رزومه سازی در این حوزه نیز بسیار راحت است. کافی است یک سایت برای خودتان بسازید و آن را سئو کنید.

چه در کار ثابت و تمام وقت و چه در کار فریلنسری، موقعیت شغلی سئو فوق العاده است. بنابراین می توانید بعد از یادگیری اصول سئو و کار کردن روی یک یا دو سایت، کارتان را به عنوان کارشناس سئو شروع کنید.

بعد از این که کم کم پیشرفت کردید نیز می توانید کارشناس ارشد سئو شوید. کارشناسان ارشد سئو معمولاً باید بالای سه سال سابقه کار داشته باشند. اما اگر بتوانید چندین و چند کلمه کلیدی را در حوزه های مختلف به رتبه های برتر گوگل برسانید، می توانید زیر سه سال هم به کارشناس ارشد تبدیل شوید.

2- تولید محتوا

بله، تولید محتوا و سئو به هم گره خورده اند. درواقع محتوا یکی از ابزارهای اصلی سئو محسوب می شود. کار تولیدکننده محتوا این است برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی، محتواهایی در قالب مقاله، تصویر، ویدئو و ... تولید کند.

البته اصلاً اجباری نیست که به تولید محتوا برای همه رسانه ها یا تولید انواع محتوا مسلط باشید. شما می توانید فقط در تولید محتوای متنی متخصص باشید. یا مثلاً فقط به عنوان تولیدکننده محتوای اینستاگرام فعالیت کنید.

رزومه سازی برای تولید محتوا هم بسیار راحت است. کافی است برای خودتان یک سری موضوع تعریف کنید و برای آنها محتوا تولید کنید. همین محتواها نمونه کار شما خواهند بود.

3- فروش کارهای هنری

تا چند سال گذشته هنوز پتانسیل فروش کارهای هنری در فضای مجازی به خوبی روشن نشده بود. اما امروز خود شما هم حتی اگر کمی اهل فضای مجازی باشید، می دانید که چنین کاری می تواند بهترین شغل برای یک جوان بیکار باشد.

اگر در حال حاضر هنر یا مهارتی برای خلق کارهای دستی دارید، کافی است بازاریابی را شروع کنید. اما اگر چنین مهارتی ندارید، یادگیری آن مثل آب خوردن است.

در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و همینطور در وب سایت، آموزش های زیادی در حوزه های مختلف وجود دارد. پس به این فکر کنید که دقیقاً به چه کاری علاقه دارید؛ چاپ دیجیتال روی قاب موبایل و ماگ، عروسک بافی، چرم دوزی یا ... .

برای بازاریابی هم بهترین ابزار را دارید که همان رسانه های اجتماعی و وب سایت ها هستند. ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید، راه اندازی یک حساب اینستاگرام است که باید عکس و توضیحات نمونه کارهایتان را در آن قرار دهید.

دقت کنید که وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتالی است، رنگ ها و کیفیت عکس ها می توانند تعیین کننده باشند. بنابراین برای عکاسی از محصولاتتان وقت صرف کنید و یک تم رنگی ثابت را در همه عکس ها رعایت کنید.

4- طراحی وب سایت

بالاتر هم گفتیم که کسب و کارها این روزها ارزش حضور آنلاین را به خوبی درک کرده اند. درست به همین دلیل هم تقاضا برای طراحی سایت بسیار زیاد است. برای طراحی سایت حتماً لازم نیست برنامه نویسی بلد باشید؛ بلکه می توانید طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید.

وردپرس محبوب ترین CMS است که به کمک آن می توانید بدون برنامه نویسی سایت دلخواه خود را بسازید. بنابراین کافی است کار با این سیستم را در کنار مفاهیم مهم دنیای وب (مثل هاست و سرور) یاد بگیرید تا وارد بازار کار شوید.

برای جمع کردن نمونه کار، شروع کنید و حداقل یک یا دو سایت با موضوعات مختلف طراحی کنید. مثلاً یک وب سایت فروشگاهی و یک وب سایت آموزشی یا شرکتی. وب سایت فروشگاهی معمولاً بیشترین تقاضا را دارد؛ بنابراین حتماً چنین سایتی را در رزومه تان داشته باشید.

طبیعتاً پروژه های فریلنسینگ زیادی در این حوزه وجود دارد. اما امکان کار تمام وقت هم در طراحی سایت وجود دارد. به خصوص در آژانس های تبلیغاتی که برای کسب و کارهای مختلف، وب سایت طراحی می کنند.

5- تدریس خصوصی

به این فکر کنید که چه مهارت ها یا درس هایی را می توانید تدریس کنید؟ آیا به یک یا چند تا از درس های پایه های راهنمایی و دبیرستان مسلط اید؟ یا شاید هم بتوانید زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را در حد مبتدی یا متوسط آموزش دهید. در مورد مهارت های هنری که بالاتر صحبت کردیم چطور؟

اگر به فکر کسب درآمد از طریق تدریس خصوصی هستید، اول از همه دانش خود را مرتب و دسته بندی کنید. روی کاغذ بنویسید که برای تدریس باید مباحث را از کجا شروع کنید و چطور پیش بروید.

لازم به ذکر است که امروزه دیگری برای تدریس خصوصی اجباری نیست که با دانشجوی خود در یک محل فیزیکی باشد. بسیاری از تدریس ها در بستر ابزارهای ارتباطی آنلاین پیش می روند. پس کافی است در شبکه های اجتماعی یا سایت های آگهی آمادگی خود را برای تدریس خصوصی اعلام کنید.

6- راه اندازی منبع درآمد غیر فعال

منبع درآمد غیر فعال، به منبعی گفته می شود که برای شما درآمد دارد؛ اما لازم نیست دائماً مشغول آن باشید! مثل چی؟ مثل تهیه یک دوره آموزشی و فروش آن، یا سرمایه گذاری در صندوق های بورسی.

وقتی شما یک دوره آموزشی تهیه می کنید، تا زمانی که آن دوره در فضای وب فروخته می شود، می تواند برایتان آورده داشته باشد. به این ترتیب شما یک بار وقت می گذارید و یک دوره را ضبط می کنید، اما آن دوره تا مدت ها برایتان درآمد دارد؛ حتی زمانی که خواب یا مشغول کار دیگری هستید!

منبع درآمد غیر فعال هم نیاز به کار دارد؛ اما کافی است گاهی اوقات برای آن وقت صرف کنید و نه همیشه. بنابراین به خصوص اگر مشغول تحصیل هستید، درآمد غیرفعال می تواند بهترین شغل برای یک جوان بیکار باشد.

نکته: اگر ایده ای برای راه اندازی درآمد غیر فعال ندارید، می توانید از راهنمای «انواع درآمد غیرفعال» استفاده کنید که در آن به 50 ایده برای کسب درآمد غیر فعال اشاره شده است.

سخن پایانی برای ورود به بازار کار برای جوان بیکار

ورود به بازار کار و کسب درآمد زمانی سخت است که برای آن برنامه ریزی نداشته باشید و در آگهی های استخدام متنوع به دنبال کار بگردید. اما وقتی یک حوزه خاص را انتخاب کرده و سعی کنید مهارت های آن حوزه را به ترتیب یاد بگیرید، دیگر این بازار کار است که به دنبال شماست!


11694348
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است