ورزشی 12:44 - 17 شهریور 1393
فکر می‌کنم ۳ نماینده در سکوی اینچئون داشته باشیم
رئیس فدراسیون بوکس گفت: مسابقات رشته‌هایی مثل موی‌تای و ووشو که ورزشکاران آن در طول مسابقات همدیگر را می‌زنند پخش می‌شود اما بوکس را که خطرات کمتری نسبت به این رشته‌ها دارد را بدون دلیل نشان نمی‌دهند.

ناطق‌نوری: موی‌تای و ووشو خطرناک‌تر از بوکس هستند/ اصراری برای همکاری با منتقدان نهرودی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری فدراسیون بوکس در حالی با حضور احمد ناطق‌نوری پیش از اعزام تیم‌ملی به بازی‌های آسیایی اینچئون برگزار شد که وی در صحبت‌های خود اظهار داشت: نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، آموزش عالی و کارگری بعد از جریانی که طی آن چند سال بوکس تعطیل شد هنوز در این رشته فعالیت نمی‌کنند و این باعث شده بوکس ضرر کند. ما تلاش برای راه‌اندازی مجدد آن کردیم اما جواب نداد.

وی در ادامه گفت: 10 سال تعطیلی بوکس خیلی از امکانات ما را در استان‌ها از بین برد و در حال حاضر بوکسورهای ما در جاهای بسیار کوچک تمرین می‌کنند، امیدواریم آموزش و پرورش برای راه‌اندازی مجدد آن برنامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون بوکس در ادامه گفت: بودجه ورزش با توجه به اینکه سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان با هم ادغام شد کافی نیست و در واقع پاسخگوی نسل جوان نیست. امیدوارم مجلس شورای اسلامی تصمیمی بگیرد تا بودجه لازم برای ورزش و جوانان در نظر گرفته شود. ما امسال سال خوبی را نداشتیم و بودجه خیلی خوبی برای ورزش کل کشور در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به هر حال با توانایی مالی‌ای که ما داریم 7 مرحله اردو را برگزار کنیم. 30 تا 40 نفر در اردوهای ما حضور داشتند که در طول مراحل اردوها تعدادی از آنها حذف شد. برای تیم ملی 3 تورنمنت بین‌المللی روسیه، ازبکستان و چین را در نظر گرفتیم و ملی‌پوشان با حضور در آن رقابت‌ها مدال‌های خوشرنگی را کسب کردند البته دو مرحله اردوی دوجانبه نیز برای ملی‌پوشان در نظر گرفتیم.

ناطق نوری در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع با مشکلاتی که داشتیم تعداد شرکت‌کننده‌های ما در بازی‌های آسیایی اینچئون 10 نفر بود اما با تغییراتی که شد با اعزام 6 ملی‌پوش موافقت شد. به ما گفتند هر کسی شانس مدال‌آوری دارد را برای بازی‌های اینچئون اعزام کنیم چراکه بودجه کافی نداریم. سرانجام با صحبت‌هایی که با مسئولان ورزش و کادرفنی شد 6 نفر برای اینچئون انتخاب شدند و 3 مربی و یک سرپرست نیز در کنار ملی‌پوشان اعزام خواهند شد. حسین نهرودی سرپرست، اکبر احدی، محمد عاشری و مجتبی فرجی مربیان اعزامی به این بازی‌ها هستند البته برای اعزام مربی سوم ما خیلی رایزنی کردیم تا اینکه کیومرث هاشمی با اعزام مربی سوم موافقت کرد.

ناطق‌نوری در ادامه اظهار داشت: تیم‌ملی بوکس در المپیک لندن عملکرد خوبی داشت همه شاهد بودند که چطور داوران حق ملی‌پوشان ما را خوردند و باعث شدند ما نتوانیم مدال کسب کنیم در حال حاضر نیز همه نفرات اعزامی به اینچئون شانس کسب مدال دارند و نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی می‌تواند مدال کسب کند. وزن‌های بالای ما در تیم‌ملی امید بیشتری برای کسب مدال هستند چون در دنیا رقیبان کمتری دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما باید مجموعه شرایط را در نظر بگیریم، نبودن امکانات لازم و کشمکش‌هایی که وجود دارد قطعا در رسیدن به مدال به ضرر ما خواهد بود. ما مشکلات زیادی داریم و در برخی مواقع حتی برای برگزاری اردو با مشکل روبه‌رو بودیم. شرایط سیاسی کشور از نظر اقتصادی همه جامعه را با مشکل روبه‌رو کرده بود و به همین دلیل همه فدراسیون‌ها با مشکل مالی روبه‌رو هستند ما چند سال است برای برگزاری مسابقات دهه فجر با مشکل روبه‌رو هستیم چون اگر قرار باشد این رقابت‌ها را برگزار کنیم بودجه یک سالمان را باید صرف هزینه برگزاری این رقابت‌ها کنیم. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که از 12 سال پیش تا به امروز بودجه ما تغییر نکرده است و همان یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

ناطق نوری در پاسخ به این سوال که آیا برای ملی پوشان فدراسیون جوایزی برای کسب مدال در نظر گرفته است یا خیر گفت: ما پس از اینکه ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند سهمیه حضور در المپیک لندن را کسب کنند همان پای پرواز به هر کدام نفری 10 میلیون تومان جایزه پرداخت کردیم در حال حاضر هم به همه ملی‌پوشان اعلام کرده‌ایم در صورت کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی اینچئون جایزه خوبی را برای آنها در نظر گرفته‌ایم. ما برای بالا رفتن روحیه ملی‌پوشان پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی اینچئون حقوق معوقه 6 ماه آنها را یکجا پرداخت کرده‌ایم.

وی در ادامه با درخواست کمک از معاون ریاست‌جمهوری گفت: ما یک مجموعه خانه بوکس را تقریبا 8 سال است که نیمه‌کاره در مجموعه آزادی داریم. پیگیر هستیم تا نوبخت معاونت ریاست‌جمهوری 2، 3 میلیارد به ما کمک کند تا آن ساختمان که از همه لحاظ کامل است را برای بوکس کشورمان تکمیل کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ورزش‌هایی مثل مویتای و ووشو که ورزشکاران آن یکدیگر را در طول مسابقه می‌زنند را رسانه‌ها نشان می‌دهند اما بوکس را که خطر بسیار کمتری از این رشته‌ها دارد را بدون دلیل نشان نمی‌دهند ما از مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در مورد اینکه آیا رشته بوکس حرام است یا خیر سوال کرده‌ایم آنها نیز اعلام کرده‌اند که فعالیت در این رشته بلامانع است اما دلیل پخش نشدن در رسانه‌ها را نمی‌دانم.

ناطق‌نوری در مورد اینکه آیا داوران به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام می‌شوند یا خیر گفت: داوران ما به اینچئون اعزام نمی‌شوند، مسئولان کمیته داوری در حال تغییر کردن هستند.

وی در پاسخ به این سوال که گویا در کادرفنی و اعضای تیم‌ملی با حضور حسین نهرودی به عنوان مدیرفنی مخالفت‌هایی وجود دارد و این موضوع در لفافه به دیگران انتقال داده می‌شود آیا شما با افکار کادرفنی و ملی‌پوشان موافق هستید یا خیر گفت: هر کسی که با حسین نهرودی مخالف است و نمی‌تواند با او کار کند ما اصراری برای ادامه همکاری با او نداریم. نهرودی فردی متشخص، کاربلد است و به هیچ عنوان اهل باندبازی و دروغ گفتن نیست هر کسی با حضور نهرودی مخالف است می‌تواند با تیم‌ملی و کادرفنی خداحافظی کند. ما چطور می‌توانیم با کسی که فدراسیون جهانی او را برای تدریس به تاجیکستان اعزام کرده است مخالف باشیم اگر منتقدان جرات دارند بیایند به ما بگویند که با نهرودی مخالف هستیم بنده هم به هیچ‌عنوان با آنها برخورد نمی‌کنم و قطعا آنها را نصیحت خواهم کرد.

وی در پایان در مورد اینکه چه تعداد مدال در اینچئون توسط تیم‌ملی بوکس کسب خواهد شد گفت: فکر می‌کنم 2 تا 3 نفر از ملی‌پوشان ما روی سکوی قهرمانی قرار خواهند گرفت. رنگ مدال را نمی‌دانم اما امیدوارم سکونشین باشند.


4675486
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است