استانی 13:47 - 09 آبان 1393
استاد حوزه علمیه کامیاران عنوان کرد
استاد حوزه علمیه کامیاران گفت: مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیا و ترویج فریضتین الهی امر به معروف و نهی از منکر بود.

احیای امر به معروف هدف قیام عاشورایی امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، حجت‌السلام مرتضی خاکزاددوست پیش از ظهر امروز در همایش مقابله با تهاجمات فرهنگی جامعه نخبگان، امر به معروف و نهی از منکر را از اساس و پایه‌های مهم اسلام دانست و اظهار داشت: هدف اصلی رسالت انبیاء از آدم تا خاتم ترویج امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی به روایاتی از نبی مکرم اسلام در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: قیام امام حسین(ع) برای راوج و پرداختن به فریضتین الهی امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت‌های الهی امت جدش بود.

خاکزاددوست اساس همه برنامه‌های اسلامی را رواج امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: در جهان کنونی اینگونه نیست که کسی واقف بر بد بودن و یا خوب بودن چیزی نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه عقل را چراغ روشن راه الهی دانست و اضافه کرد: خداوند به انسان عقل داده است و همین عقل می‌تواند در وجود انسان آگاه مهم‌ترین آمر و ناهی درونی برای قدم نهادن در مسیر راست است.

وی با بیان اینکه خوراک رسانه‌ای که امروز از سوی کشورهای غربی از شبکه‌های ماهواره‌ای برای مردم جوامع اسلامی تامین می‌شود اهدافی از پیش تعیین شده دارد، گفت:‌ تولید کنندگان این برنامه‌ها به دلیل تاثیرات مخرب بیشتر این برنامه‌ها حتی حاضر به دیدن آن نیستند.

استاد حوزه علمیه کامیاران بر آگاهی و مشاهده عینی آثار مخرب ماهواره‌ها توسط خانواده اشاره کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از خانواده‌های ما با وجود آگاهی کامل در مورد تاثیرات مخرب این برنامه‌ها حاضر به حذف این عامل فساد از خانواده خود نیستند و تنها توجیه شیطانی آنها در استفاده از این برنامه‌های مخرب آگاهی بر اتفاقات جهان است.

خاکزاددوست گفت: متأسفانه همه ما بر آثار زیان‌بار ماهواره و شبکه‌های اجتماعی رایج آگاه هستیم، اما در مقابل حذف آن عملکرد بسیار ضعیفی داریم.

به گفته وی، همین کم کاری در حذف این شبکه‌ها موجب شده امروز شاهد گرایش جوانان به سمت برنامه و شبکه‌های مبتذل اجتماعی و ماهواره‌ای باشیم.

وی در ادامه در خصوص لزوم رواج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و اهمیت آن نیز اظهار کرد: این مهم باید اول از خود فرد شروع شود چراکه تا فرد به تمام وجود بر اهمیت آن واقف و خود عامل نباشد، نمی‌تواند دیگران را هدایت کند.

خاکزاددوست اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید اول از خود فرد، خانواده و آغاز و به صورت یک فرهنگ عمومی در جامعه گسترش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه کامیاران در پایان گفت: یک فرد آمر و ناهی باید اول منکرات درونی خود شناسایی و بعد از اصلاح خود اقدام به امر به معروف و نهی از منکر دیگران کند.


5082648
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است