استانی 15:53 - 04 بهمن 1398

مادر شهیدان بیات به فرزندانش شهیدش پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، مرحومه حاجیه خانم گل‌گز میرزایی، مادر گرانقدر شهیدان والامقام ذکریا و نیازعلی بیات به علت بیماری و کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحومه حاجیه خانم گل‌گز میرزایی، ساعت ۱۴ ظهر امروز (جمعه) چهارم بهمن ماه با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور زنجان در گلزار مطهر شهدای پایین زنجان برگزار شد.

شهید ذکریا بیات، دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۱ در روستای اندآباد سفلی از توابع شهرستان زنجان دیده به جهان گشود.وی تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرده و با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.شهید ذکریا بیات در ۲۴ خردادماه سال ۱۲۶۴ در دزفول، دچار سانحه رانندگی شده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای پایین زنجان به خاک سپرده شد.

شهید نیازعلی بیات نیز ۶ مهرماه سال ۱۳۴۶ در روستای اندآباد سفلی از توابع شهرستان زنجان دیده به جهان گشود.وی تا پایان سال دوم دوره راهنمایی تحصیل کرد و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.این شهید والامقام ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ با سمت آرپی‌جی‌زن در اروندرود بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر وی در گلزار شهدای پایین زنجان به خاک سپرده شد.


10359907
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است