اقتصادی 19:17 - 27 مرداد 1396
"وام مسکن چند؟"، "علت اظهارات متناقض مدیر تلگرام"، "کمبود بنزین نداریم/شمال غرب تهران پمپ‌بنزین کم دارد"، "کودتا علیه "حافظ" تا ۲۸ مرداد!" و"علت بالا بودن قیمت آب‌های بسته‌بندی وارداتی" از مهمترین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا بود.

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز جمعه

به گزارش ایسنا، ‌برخی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز - جمعه- در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

وام مسکن چند؟

در حال حاضر قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن حدود ۸۰ هزار تومان است و زوج های ایرانی بسته به اینکه در کدام شهر زندگی می‌کنند می توانند با خرید ۱۱ تا ۱۸ میلیون تومان اوراق از وام مسکن ۶۰ تا ۱۱۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

علت اظهارات متناقض مدیر تلگرام

درباره تناقضاتی که بعضا در اظهارات مقامات دولتی ایران و مسئولان تلگرام وجود داشته، دبیر شورای عالی فضای مجازی می‌گوید: طرف خارجی بعضا ملاحظاتی دارد. بازار هدف پیام‌رسان خارجی، جهانی است و ملاحظات اقتصادی نیز دارد. ممکن است اظهاراتی کند که در چارچوب منافع خودش باشد و همچنین سعی می‌کند کمترین حد ممکن را از الزام‌ها و اعلام مقررات کشورهایی که در آنها فعالیت می‌کند، بپذیرد.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت: کمبود بنزین نداریم/شمال غرب تهران پمپ‌بنزین کم دارد

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ضمن تشریح آخرین وضعیت سوخت‌رسانی در کشور، درمورد راه اندازی جایگاه‌های تک‌سکویی اظهار کرد: فکر نمی‌کنم با توجه به مشکلاتی که وجود دارد این طرح راهگشا باشد. به نظر من در حال حاضر تعداد پمپ بنزین‌های احداثی در شهر تهران کافی است.

کودتا علیه "حافظ" تا ۲۸ مرداد!

با وجود اعلام پلمب شعب موسسه غیرمجاز حافظ گویا سپرده‌گیری از مردم هنوز در حال انجام است. در این رابطه ظاهرا دادسرا فقط تا ۲۸ مردادماه به تنها شعبه باز این موسسه مهلت داده است.

بنیاد مستضعفان با پیشنهاد پلاسکویی‌ها موافقت نکرد

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان با تاکید بر اینکه هیچ یک از کسبه پلاسکو برای دریافت وام اقدام نکرده‌اند، گفت: در زمینه ساخت پلاسکو نیز پیشنهاد ما این است که بنیاد مستضعفان ساخت بنای جدید را در چند فاز دنبال کند.

سه تهدید مهم امنیت سایبری

باج‌افزارها، حملات DDOS‌ و استفاده از اخبار جعلی، از تهدیدهای امنیتی هستند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را مورد حمله قرار داده و از جمله مهم‌ترین تهدیدات جدید نیز به شمار می‌روند.

علت بالا بودن قیمت آب‌های بسته‌بندی وارداتی

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در مورد قیمت بالای آب‌های بسته‌بندی شده وارداتی در قیاس با آب‌های ایرانی توضیح داد.

دلایل منفی شدن تراز تجاری ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات به بیان آخرین وضعیت تجارت خارجی ایران در چهار ماهه ابتدایی امسال پرداخت و عنوان کرد که در این بازه زمانی واردات از صادرات پیشی گرفته و تراز تجاری‌مان در این مدت دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار منفی بوده است.

برنج صدرنشین واردات و جایگزین بنزین شد!

مروری بر آمار واردات طی دهه گذشته گویای آن است که حداقل عمده کالاهایی که در سال ۱۳۸۶ ارز کشور را به خود اختصاص داده‌اند این روزها سهمی از واردات نداشته یا رقم واردات آنها به مراتب کمتر شده است. در مقابل برخی کالاهای مصرفی مانند برنج و شکر در این سال‌ها حجم بیشتری از واردات را به خود اختصاص داده‌اند و بدین ترتیب در مدت زمان معادل ۱۰ سال از میانه‌ها یا حتی بخش پایین جدول به رتبه‌های اول جدول واردات راه پیدا کرده‌اند.

هرگونه ناهماهنگی در طرح ضربتی وام ازدواج را اطلاع دهید

بانک مرکزی از متقاضیان وام ازدواج درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه ناهماهنگی در اجرای این طرح، مراتب را به صورت کتبی به این بانک ارسال کنند.

خودروهای پرمصرف داخلی مشمول پرداخت عوارض شدند

براساس مصوبه جدید هیات دولت، خودروسازان داخلی موظف شدند به ازای شماره ‌گذاری و فروش هر دستگاه سواری پرمصرف تولیدی یک خودروی فرسوده اسقاط کنند.

یک گام تا پایان تعهد ایران در اتصال ریلی به افغانستان

با نهایی شدن قراردادهای اجرایی اتصال ریلی ایران به کشورهای همسایه در شمال و غرب، این بار نوبت به همسایه شرقی ایران رسیده تا با طی کردن آخرین مراحل کار اجرایی به جدیدترین شریک ریلی ایران تبدیل شود؛ شریکی که البته هنوز فاز اجرایی خود را به طور رسمی کلید نزده است.

کدام وزیران پیشنهادی شانس بیشتری دارند؟/انتظار نمایندگان از آخوندی

رییس سازمان نظام مهندسی و نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی نفت، دفاع، امور خارجه، اقتصاد، بهداشت و درمان از شرایط نسبتا مطلوبی در فضای مجلس برخوردارند گفت: جامعه مهندسی از وزیر راه و شهرسازی انتظاردارد به مسکن رونق دهد و بررسی آیین نامه کنترل ساختمان را به بعد از تصویب "قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان" محول کند.

انتهای پیام


9372021
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است