علمی فناوری 15:46 - 12 بهمن 1393
با هدف گسترش تعاملات بخش تولید و تجارت با فناوری صورت گرفت
تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری در موضوع گسترش تعاملات و هم افزایی بخش تولید و تجارت با بخش فناوری کشور و کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله، قوانین و برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی ، گسترش و تقویت تعاملات پژوهشی و اجرایی کشور و در نهایت پیشتازی اقتصاد دانش بنیان به عنوان رکن اساسی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی تفاهم نامه مذکور میان وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی محمدرضا نعمت زاده و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور به نمایندگی دکتر ستاری منعقد شد.

از جمله اهداف این تفاهم نامه تسهیل ورود و استفاده از فناوری‌ها و نوآوری های داخلی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی ، کمک به شکل گیری ، انسجام و تقویت حلقه های زنجیره ایده تا صادرات و افزایش سطح آگاهی از چالش ها و اولویت های متقابل و تلاش درجهت رفع نیازها و حرکت در مسیر اولویتهاست.

براساس این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند تا کارگروه های مشترک اقتصادی جهت رفع نیازها و چالش‌ها حول محورهای فناوری ، انرژی ، بهره وری ، محیط زیست، بازاریابی و بازارسازی تشکیل دهند.

همچنین ایجاد سازوکارهای حمایتی و تشویقی به منظور خرید صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از مواد و تجهیزات تولید شده در شرکت‌ و موسسات فناوران داخلی ، حمایت در اجرای فرآیند نوآوری بازار در صنایع به ویژه صنایع بزرگ و طراحی سازوکارهای اجرایی جهت افزایش سهم تحقیق و توسعه از گردش مالی صنایع و بنگاه‌های کشور از دیگر تعهدات طرفین به شمار می رود.

همچنین اجرای طرح فناوری صنعت‌ساز با هدف ایجاد صنایع مبتنی بر فناوری های توسعه یافته در داخل کشور ، همکاری در قالب طراحی و اجرای طرح‌های مشترک ملی با استفاده از ظرفیت‌های متقابل ، ایجاد و یکپارچه سازی سامانه و بانک‌های اطلاعاتی طرح‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با هدف تجهیز دسترسی و شبکه سازی متقاضیان ،واسطه ها، توسعه دهندگان و صاحبان دانش و فناوری از دیگر تعهدات ذکر شده براساس این تفاهم نامه به شمار می رود.

انتهای پیام


5751242
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است