بازار 14:03 - 03 شهریور 1398

هزینه‌های اقامت در کانادا چقدر است؟

کشور کانادا یکی از پهناورترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که در شمال قاره آمریکای شمالی قرارگرفته است. این کشور به دلیل داشتن مزایای پیشرفته مانند بر خودداری از تحصیلات رایگان، دریافت وام‌های کم‌بهره، خدمات گوناگون نظیر خدمات بهداشت و درمان و همچنین به خاطر دولت منظم و مترقی و قوانین قابل‌انعطاف از اولین گزینه‌ها برای تمام کسانی است که قصد مهاجرت از شهر و کشور خود رادارند.

 اگر شما هم جزئی از این افراد هستید به‌قصد مهاجرت به کانادا رادارید یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید بی‌شک برآورد هزینه‌های زندگی در کانادا هست در این مقاله با ما همراه باشید تا بخشی از هزینه‌های زندگی در این کشور پیشرفته را باهم مرور کنیم در حالت کلی هزینه‌های زندگی در کانادا بالا است اما اگر بخواهیم هزینه‌های آن را با کشورهای اروپای غربی مقایسه کنیم ابداً این‌طور نیست و حتی نسبتاً پایین است هزینه زندگی در روستاهای کانادا مانند دیگر نقاط جهان به نسبت زندگی در شهرهای بزرگ آن مانند ونکوور و تورنتو تفاوت زیادی دارد و کمتر است بااین‌وجود به دلیل حمایت‌های دولت شرایط زندگی در این کشور بسیار خوب است هزینه مسکن اولین هزینه مهمی که باید به آن توجه کرد مربوط به بخش مسکن است معمولاً در کانادا قیمت متوسط خانه حدود ٧ برابر بین ٣۵ درصد تا ۵٠ درصد درآمد ماهانه افراد صرف متوسط حقوق و دستمزد سالیانه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه مهاجرت به کانادا

 همچنین معمولاً پرداخت اجاره آپارتمان می‌شود اما بااین‌وجود اجاره مسکن در کانادا نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان در شهرهای مختلف آن بسته به امکانات و موقعیت آن متفاوت است به‌طور مثال بر طبق بررسی مسائل مالی در سال ٢٠١۶ که در ٢٠٩ شهر مختلف دنیا انجام شد ونکوور و بعدازآن تورنتو بالاترین هزینه‌ها را مخصوصاً ازلحاظ هزینه اجاره مسکن در کشور کانادا دارند به‌طورکلی هزینه اجاره ماهانه برای یک آپارتمان یک خوابه حدود هزار و ۴٠٠ دلار و برای یک آپارتمان دو خوابه تقریباً هزار و ٧٠٠ دلار در ماه می‌باشد که با افزایش تعداد اتاق‌خواب‌ها به مبلغ پرداختی اضافه می‌شود.

 هزینه حمل‌ونقل یکی دیگر از قسمت‌های مهمی که بخشی از درآمد شمارا به خود اختصاص می‌دهد هزینه‌های مربوط به بخش حمل‌ونقل است. قیمت اتومبیل بنزین در کانادا ارزان هست و به همین خاطر شهروندان زیادی برای رفت‌وآمد از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند اما بااین‌وجود به دلیل ارزان بودن قیمت بلیت بسیاری نیز وجود دارند سیستم حمل‌ونقل عمومی و مترو استفاده می‌کنند در طی سالیان اخیر استفاده از دوچرخه هم در کانادا افزایش داشته است. همچنین به دلیل بزرگی کشور کانادا استفاده از هواپیما نیز در این کشور متداول است اما پیشنهاد ما به شما این است که در سالهای اول مهاجرت از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید چون درمجموع نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل بسیار مقرون‌به‌صرفه تراست.

 

هزینه تحصیل

 از آنجا که بخش زیادی از مهاجران به‌قصد ادامه تحصیل کشور خود را ترک می‌کنند توجه به هزینه‌های تحصیل در کانادا اهمیت زیادی را دراین‌بین دارد؛ مانند بسیاری از کشورهای جهان در کشور کانادا نیز تحصیلات داد تا سن ۱۸ سالگی رایگان است. همچنین ادامه تحصیل رایگان در مقاطع بالاتر امتیاز ویژه برای بسیاری از متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا است. تحصیل رایگان یا دریافت بورسیه می‌تواند هزینه‌های تحصیل در این کشور را کاهش بدهد. بیشترین بورسیه‌ها برای مقاطع فوق‌لیسانس و بالاتر می‌باشد اما تعدادی هم برای مقطع لیسانس وجود دارد که همین امر سبب شده است تا افراد زیادی برای تحصیل کشور کانادا را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: هزینه ویزای توریستی کانادا

 هزینه مراقبت‌های درمانی

 یکی از آیتم‌های جذاب در این قسمت برنامه خدمات درمانی رایگان در کشور کانادا است به این معنا که شما هیچ هزینه‌ مستقیمی برای دکتر، چشم‌پزشک و دندان‌پزشک و یا هر نوع هزینه درمانی دیگری را متحمل نمی‌شوید؛ مانند بسیاری از کشورهای دنیا در کانادا هم هزینه‌های درمانی از طریق مالیات دریافتی تأمین می‌شود. ساکنین کانادا سالانه مبلغی حدود 4222 دلار بابت این سیستم درمانی رایگان پرداخت می‌کنند.

 

 

هزینه‌های دیگر

 یکی دیگر از هزینه‌های مهم زندگی در کانادا هزینه قبض آب و برق و گاز است که این مورد بسته به مساحت خانه متغیر است .هزینه مهم دیگر توجه به هزینه خوردوخوراک در کانادا است که هزینه این بخش نیز به میزان مصرف فرد و مواد خوراکی کاملاً متغیر است؛ اما به‌طور کل می‌شود گلفت هزینه خوردوخوراک بین 200 تا 600 دلار متغیر است.

هزینه مهم بعدی هزینه بیمه در این کشور است که بستگی به تاریخ گواهی رانندگی شما، خودروی موردنظر، جایی که شما زندگی می کنید، پوشش مورد نظر، سن شما و..دارد.

حقق بیمه  هم  با شرایط فردی متناسب است و می تواند  قیمت ها  متفاوت باشد. شما می توانید با خرید بهترین گزینه در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

 

 مقایسه‌ی هزینه زندگی در کانادا با آمریکا و اروپا

هزینه ماشین و قیمت بنزین در کانادا در مقایسه با آمریکا و اروپا ارزان‌تر است ولی در عوض بیمه اتومبیل در کانادا بسیار گران است و هزینه خوردوخوراک در آن ارزان‌تر درمی‌آید. اکثر تفریحات در کانادا کم‌خرج‌تر از اروپا و آمریکا است و هزینه انرژی نیز کمتر است اما زمستان­های کانادا بسیار سرد است و همین موضوع باعث می­شود انرژی بیشتری برای گرم کردن خانه صرف شود.

سخن آخر

هزینه­های زندگی در کشور کانادا در مقایسه باکیفیت بالای زندگی که شهروندان از آن بهره می­برند کم است و با توجه به شهری که قصد مهاجرت به آن دارند متغیر است؛ و این‌یکی از مهم­ترین عواملی ست که کانادا را به یک کشور ایده آل برای مهاجرت تبدیل می­کند. یک امتیاز خوب دیگر که این کشور به شهروندان خود می­دهد؛ امتیاز دریافت پول از دولت به ازای هر فرزند است که این مبلغ می­تواند در تأمین بخشی از هزینه‌های زندگی کمک‌حال شهروندان کانادایی باشد. همچنین شما می­توانید خرید لوازم موردنیاز خود را با حراجی‌های هفتگی تنظیم کنید تا از این طریق در هزینه‌های زندگی خود صرفه‌جویی کرده باشید.

 


10217941
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده
بازار
«پارسی نیوز» در صنعت گردشگری و توریستی، رقابت بین افراد حاضر در این حوزه روز به روز افزایش می‌یابد و در حال حاضر هتل‌ها باید بیش از هر زمان دیگری مورد رضایت مهمانان قرار بگیرند. علاوه بر نکات رفاهی و امکانات یا تجهیزات ضروری در هتل‌ها، یکی از حساس‌ترین مسائل ب...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است