ورزشی 09:51 - 02 خرداد 1401

جنگ ۳ تیم برای بقا/ قهرمان سابق ایران در آستانه سقوط به لیگ ۲

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سی و یکم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور شب گذشته پیگیری شد و با نتایجی که در این هفته به دست آمد، رقابت ۳ تیم برای بقا به هفته‌های آتی کشیده شد. ۳ تیمی که قهرمان سابق لیگ برتر هم در عین ناباوری بین آنها وجود دارد.

با قطعی شدن سقوط ماشین سازی و شاهین بوشهر که هر دو سابقه حضور در لیگ برتر را دارند، به لیگ دسته دوم، حالا ۳ تیم به رقابتی فشرده می‌پردازند تا نام شان به عنوان سومین تیم سقوط کننده در پایان فصل اعلام نشود. این ۳ تیم عبارتند از رایکا بابل، ویستا توربین تهران و سایپا تهران؛ که حضور تیم قدیمی، ریشه دار و دارای ساختار سایپا که از سابقه قهرمانی در لیگ برتر و حضور در جام باشگاه‌های آسیا برخوردار است بین این ۳ تیم عجیب و ناباورانه است.

در حال حاضر سایپا و ویستا توربین هر یک با ۳۶ امتیاز در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول حضور دارند و رایکا با یک امتیاز کمتر از آنها در جایگاه شانزدهم حضور دارد که شاید همین یک امتیاز کمتر به میزان قابل توجهی شانس آنها را نسبت به دو تیم دیگر برای بقا کمتر نماید. اما واقعیت این است با اینکه روی کاغذ تمام تیم‌های نیمه پایین جدول امکان سقوط را دارند، اما در نهایت و به احتمال بسیار زیاد نام سومین تیم سقوط کننده به لیگ دو در پایان فصل از بین این ۳ تیم بیرون خواهد آمد.

رایکا که در هفته سی و یکم پیروزی با ارزشی مقابل تیم خوب مس شهر بابک را شکست داد تا قدری شرایطش را نسبت به هفته‌های قبل بهتر کند. بابلی‌ها در ۳ بازی باقی مانده به ترتیب مقابل خوشه طلایی، سایپا و شمس آذر قزوین به میدان می‌رود که هر ۳ بازی برای آنها تعیین کننده است، به خصوص بازی شان با سایپا که دیداری مستقیم برای بقا است و تیم بازنده در این دیدار می‌تواند سرنوشت تلخی پیدا کند.

ویستا توربین دیگر تیمی که خطر سقوط به لیگ دو را احساس می‌کند در هفته‌های باقی مانده به ترتیب مقابل مس شهر بابک، خیبر خرم آباد و ملوان دیدار می‌کند که حریفان ۳ هفته باقی مانده این تیم از تیم‌های بالای جدول هستند و ۲ تیم ملوان و خیبر از تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر به حساب می‌آیند.

سایپا نیز کار ساده‌ای در ۳ هفته پایانی ندارد و باید به ترتیب مقابل آرمان گهر، رایکا و شهرداری همدان به میدان برود. از ۳ حریف پیش روی سایپا آرمان گهر از تیم‌های مدعی صعود و رایکا از تیم‌های در حال سقوط است که این نشان از کار دشوار نارنجی پوشان تهران برای بقا است.


11570269
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: مشکلی در کشاله ران دارم و تلاش می‌کنم به بازی با تراکتور تبریز برسم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: سعی می‌کنیم شش بازی باقی مانده‌مان را ببریم و قهرمان شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: کمیته انضباطی برخی حکم‌ها را یکی دو ماهه می‌داد ولی خدا را شکر برای من ۴ روزه رأی صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است