سیاسی 22:53 - 09 فروردین 1394

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/01/09

هشام برکات دادستان کل مصر امروز یکشنبه گفت در راستای اجرای قانون «تشکل های تروریستی و تروریستها» دستور داده است نام محمد بدیع رهبر جماعت اخوان المسلمین و شمار دیگری از اعضای رهبری این گروه در فهرست تروریست ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که به علت تشکیل نشدن پارلمان در مصر اختیارات قانونگذاری را برعهده دارد در ماه فوریه قانون تشکل های تروریستی و تروریست ها را صادر کرد.

دادستان کل مصر در بیانیه خود اعلام کرد خیرت الشاطر معاون اول رهبر اخوان المسلمین و شماری از اعضای بلندپایه این گروه مانند محمد سعد الکتانی، محمد البلتاجی، عصام العریان، محمود عزت، اسامه یاسین، محمد رشاد البیومی و محمد مهدی عاکف از دیگر افرادی هستند که در فهرست تروریست ها قرار گرفته اند. عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین بود و الکتاتنی رئیس پارلمان منتخب مصر پس از انقلاب سال 2011 بود که به سرنگونی حسنی مبارک منجر شد. یاسین نیز در دولت اخوان المسلمین وزیر بود. این بیانیه می افزاید 9 نفر دیگر نیز -که اسامی آنها اعلام نشد- در فهرست تروریست ها قرار گرفتند.

کسانی که در فهرست تروریست ها قرار می گیرند ممنوع السفر می شوند و اگر در خارج از کشور باشند هنگام ورود به مصر بازداشت می شوند. همچنین گذرنامه این افراد مصادره یا باطل می شود و نمی توانند مشاغل دولتی داشته باشند و اموالشان اگر در فعالیت تروریستی مورد استفاده قرار گرفته باشد مصادره می شود. دوره قرار گرفتن اسامی این افراد در فهرست تروریست ها سه سال و این مدت قابل تمدید است.

دولت مصر اواخر سال 2013 چند ماه پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری، اخوان المسلمین را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

146/104


6112071
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است