استانی 13:48 - 03 خرداد 1399
ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه از برگزاری نماز عید فطر زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

برگزاری نماز عید فطر زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب صبح امروز (۳ خرداد) در جلسه هماهنگی اقامه نماز عید سعید فطر شهرستان سلطانیه، با بیان این‌که عید فطر یکی از اعیاد مسلمانان است، گفت: عید فطر عید کسی است که خداوند، روزه او را پذیرفته و عبادتش را قبول کرده است.

وی با اشاره به فضائل عید فطر و با بیان این‌که ماه رمضان میدان مسابقه در طاعت و بندگی است و عید فطر شبیه روز قیامت است، افزود: عید فطر یوم‌الجوایز است.

حسینی‌نسب یادآور شد: به‌خاطر یک ماه عبادت و بندگی روز اول شوال روز عید فطر نام‌گذاری شده است که انسان به برکت روزه‌داری و بندگی از آلودگی‌ها پاک می‌شود و به فطرت پاک خود بازمی‌گردد.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در پاسخ به سئوال در مورد اقامه نماز عید فطر، گفت: طبق فتوای مقام معظم رهبری احتیاط این است که غیر از نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه منصوب نماز عید را به نماز جماعت نخوانند و اگر مصلحت اقتضا کند که یک نماز عید در شهر برگزار شود، بهتر است که غیر از امام جمعه منصوب از طرف ولی فقیه، کسی متصدی اقامه آن نشود.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان سلطانیه نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و همکاری نهادهای مرتبط در برگزاری هر چه باشکوتر این مراسم معنوی باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین رحمانی‌هزاررود از برگزاری نماز عید فطر راس ساعت ۷ صبح روز عید، در خیابان گنبد سلطانیه خبر داد و خاطرنشان کرد: این نماز باشکوه با حضور برادران و خواهران و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد.

انتهای پیام


10543913
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است