استانی 16:24 - 14 اسفند 1399

پسماندها به مصالح جدید کاربردی تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر ابوالفضل یاری در نشست کارگروه پژوهش استان قزوین ظهر پنج‌شنبه در سالن جلسات استانداری با اشاره به استفاده از ظرفیت پسماندهای استان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم کارگروه پژوهش بررسی طرح‌های اجرایی و پیگیری، حل مشکلات و موانع موجود در طرح‌های اجرا شده و یا در حال اجرای استان است به گونه‌ای که این کارگروه تلاش می‌کند موانع را شناسایی و راهکارهای مناسب و کاربردی را برای حل موانع ارائه دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اذعان کرد: در جلسات کارگروه پژوهشی هدف ما این است که بتوانیم راهکارهای اجرایی را در اختیار دستگاه‌های مربوطه هر بخش قرار دهیم تا دستگاه‌های اجرایی بتوانند از موارد پژوهشی برای برنامه‌ریزی‌های آتی استفاده کرده و یاد در صورت نیاز آن‌ها را به مصوبات قانونی تبدیل کنند.

وی افزود: امروز طرح‌های محیط‌زیست و پسماندهای صنعتی و باطله در قالب طرح دو ساله مطرح می‌شود و هدف‌ما از این جلسه تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق و لازم در خصوص پسماندها، آلاینده‌های پسماند و ظرفیت اقتصادی آن‌ها است تا بتوانیم طرح‌های مناسبی را در این خصوص ارائه دهیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت پسماندها عنوان کرد: برخی از پسمانده‌های موجود در استان کانی‌های غیرفلزی، شیشه و سیلیس هستند که می‌توانند به مصالح دانش‌بنیان جدید مثل بتن آجرهای کم‌حجم و نسوزها تبدیل شوند تا در صنایع مختلف کاربرد داشته باشند.

وی گفت: تلاش ما به عنوان کارگروه پژوهشی این است که ما بتوانیم طرح اقتصادی بازیافت پسماندها را برای صنعت، معدن، تجارت و شهرک‌های صنعت آماده کنیم تا آنها بتوانند این طرح‌ها را به عنوان طرح‌پیشنهادی برای سرمایه‌گذاران ارائه دهند.

یاری بیان کرد: ارائه طرح جامع در خصوص پسماند باعث می‌شود تا ما بتوانیم با سرمایه‌گذاری در این بخش سالیان سال از ظرفیت پسماندهای استان برای تهیه محصولات و پسماندهای باارزش استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امروز طرح‌پسماندهای محمد آباد در قالب علوم پزشکی و آلاینده‌ها مورد بررسی قرار گرفت و به زودی طرح‌هایی برای کاهش آلودگی و کاهش حجم آلاینده‌ها بویژه در آب‌های زیر زمینی توسط کارگروه پژوهش و فناوری ارائه داده می‌شود.


10977459
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است