استانی 10:40 - 22 مرداد 1401

پخت ۶۰۰ هزار پرس غذا برای زائران اربعین در مهران توسط آستان قدس

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا روز شنبه در دیدار با محمد حسین استاد آقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی کشور با قدردانی از حضور مثبت آستان قدس رضوی در حوزه اربعین، اظهار کرد: اینجا لازم است از زحمات دست اندرکاران این مجموعه به دلیل اهتمام جدی در امور اربعین تقدیر و تشکر شود.

وی در ادامه گفت: به دلیل تردد بالای زوار از مرز بین المللی مهران در ایام اربعین، باید به این مرز در مقایسه با سایر مرزها توجه بیشتری شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راه‌های استان در حوزه اربعین منعقد شده است، اضافه کرد: نیمی از مطالبات پیمانکاران این حوزه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام شده در حوزه اربعین گفت: ۸۲ میلیارد تومان برای ایجاد بیش از ۲۰ هزار متر مربع سایبان و ۴۰ میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی هزینه شده و لاین دوم پل صلواتی نیز تا اربعین به بهره برداری می‌رسد.

بهرام‌نیا در ادامه گفت: برای جلوگیری از تراکم زیاد زائران در مرز مهران، زمینه اسکان ۳۰ هزار زائر در منطقه چغاسبز و ۲۰ هزار در سایر اماکن مذهبی، ورزشی و فرهنگی و … استان مهیا شده است.

وی با بیان اینکه ایمنی سلامت و آرامش زائران بسیار مهم و حیاتی است، گفت: با کمک و مشاوره همه عزیزان زیرساخت‌های اربعین ازجمله مایحتاج اولیه، بهداشت و درمان و تغذیه برای زائران فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: هم اکنون ۱۱۰ نفر برای استقرار مواکب به منظور خدمات دهی در مهران نام نویسی کرده‌اند و آستان قدس رضوی نیز ۶۰۰ هزار پرس غذا در پایانه مرزی مهران اربعین پخت می‌کند.



وی در ادامه خواستار تامین مواد غذایی خشک در حد توان برای موکب ها در پایانه مرزی مهران شد و گفت: این مواد غذایی در اختیار کمیته مشارکت‌های اربعین قرار می‌گیرد.

استاندار ایلام در پایان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ درصد زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد کنند چراکه امن‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر به عتبات عالیات است.

در ادامه این نشست محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد برکت رضوی ضمن تقدیر از اهتمام جدی استاندار ایلام در امور اربعین گفت: این بنیاد در آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی علیه‌السلام در استان ایلام و مرز مهران است.


11652493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است