فرهنگی‌هنری 00:04 - 30 مرداد 1393
شبکه فرهیختگان فیلم سینمایی«ژرمینال» با نام اصلی«Germinal» را روز پنجشنبه 30 مرداد ساعت 11روی آنتن می برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه فرهیختگان، این سینمایی که محصول مشترک سینمای سه کشور فرانسه، بلژیک و ایتالیا است، در سال 1993 میلادی به زبان فرانسوی ساخته شده‌ است.

 

گفتنی است این اثر که بر گرفته از رمانی به همین نام است، توسط کلود بری و امیل زولا به رشته تحریر در آمده و کارگردانی شده است.یاد آور می شود در سال 1884 میلادی‌، زولا نویسنده فرانسوی به چندین منطقه روستایی و محروم شمال فرانسه سفر می کند تا این رمان را براساس وقایعی که مشاهده کرده است بنویسد. عده زیادی بر این عقیده‌اند که نگارش این رمان سبب شد که عدالت در مورد کارگران رعایت شود و وضعیت این طبقه محروم جامعه فرانسه، اندکی بهبود یابد. همچنین داستان این فیلم در اواسط قرن نوزدهم میلادی در شمال فرانسه شکل می‌گیرد. جایی که کارگران در شهری معدنی مورد ظلم و ستم صاحبان معادن قرار می‌گیرند. لذا کارگران تصمیم می‌گیرند که در اعتراض به وضع نامناسبشان دست به اعتصاب بزنند. این امر خشم سرمایه‌داران را بر می‌انگیزد و صاحبان معادن تلاش می‌کنند تا اعتراض‌ها را سرکوب کنند.

 

شایان ذکر است بازیگران به نامی از جمله میو (در نقش ماهیود)، رینود (اتین)، ژان کارمت، ژودیت آنری، ژان روژه میلو، ژرارد پقدیو و لوران تقزیف در این اثر ماندگار هنر نمایی کرده اند. گفتنی است فیلم سینمایی«ژرمینال»برنده دو جایزه و نامزد دریافت ده جایزه از جشنواره‌های معتبر و بین‌المللی فیلم شد و در سال 1994 برنده جوایز بهترین تصویربرداری و بهترین طراحی لباس از جشنواره بین‌المللی سزار شد. این فیلم در این سال همچنین نامزد دریافت جوایزی چون بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین بازیگر نقش دوم مرد، بهترین صدابرداری و بهترین فیلمنامه از جشنواره سزار شد.

 



انتهای پیام /اس

 

4525342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است