ورزشی 16:12 - 07 مهر 1393
بازی‌های آسیایی 2014 - اینچئون
ورزشکاران ایران در دهمین روز از بازی‌های آسیایی صاحب 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز شدند.

نتایج ایران در روز دهم/کشتی با 3 طلا جایگاه ایران را ارتقاء داد

به گزارش خبرگزاری فارس، کاروان ورزشی ایران در دهمین روز از بازی‌های آسیایی مدال‌های رنگارنگی کسب کرد. هر 3 مدال طلا، نقره و برنز در کارنامه روز دهم ایران به چشم می‌خورد.

ایران دو نقره و دو برنز در قایقرانی کسب کرد. کشتی نیز صاحب 3 مدال طلا و یک نقره شد.

نتایج کامل به شرح زیر است:

قایقرانی:

در ادامه رقابت‌های قایقرانی در بازی‌های آسیایی امروز (دوشنبه) احمدرضا طالبیان در فینال کایاک تک نفره هزارمتر مردان به مصاف حریفانی از قرقیزستان، کره جنوبی، قزاقستان، ازبکستان، چین، ژاپن، سنگاپور و هند رفت.

وی در پایان موفق شد عنوان دوم را پس از کایاک‌سوار ازبکستان با زمان 3 دقیقه و 44 ثانیه و 155 هزام ثانیه به دست آورد.

شاهو ناصری در کانوی هزارمتر با زمان 4:12.857 پنجم شد.

آرزو حکیمی در کایاک 500 متر تک نفره چهارم شد و در کایاک 200 متر برنز گرفت. کانوی دو نفره مردان ایران در جایگاه هفتم قرار گرفت. کایاک دو نفره ایران با ترکیب فضل اولی و آقامیرزایی مدال نقره را کسب کرد.

علیرضا علیمحمدی در کایاک 200 متر به رقابت پرداخت و با زمان 36.80 به مقام چهارم رسید. عادل مجللی در کانوی تک نفره 200 متر به رقابت پرداخت. وی با زمان 39.66 پس از نماینده‌های چین و ژاپن در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت.

ملی‌پوشان ایران در کایاک 4 نفره هزار متر نیز امروز به رقابت پرداختند.

ایران با ترکیب طالبیان، اسدی، بوداغی و ترکیب به مصاف حریفانش رفت و چهارم شد.

کایاک 200 متر مردان با ترکیب فضل اولی و علیمحمدی شم شد و تیم کایاک 500 متر بانوان با ترکیب عبداللهی و کاظمی هشتم شد.

هندبال:

تیم ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی مقابل قطر به میدان رفت و با نتیجه 29 بر 21 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. ایران باید برای کسب مدال برنز با بازنده دیدار کره جنوبی و بحرین رقابت کند.

والیبال:

تیم ملی ایران در مرحله حذفی مقابل کره جنوبی قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر یک میزبان را شکست داده و راهی مرحله یک چهارم شود.

دوومیدانی:

سپیده توکلی در ادامه مسابقات خود در ماده هفت گانه امروز در دوی 800 متر با حریفان خود به رقابت پرداخت که در نهایت با رکورد 2 دقیقه و 25 ثانیه در گروه خود در جایگاه دوم ایستاد. وی با کسب 5053 امتیاز در پایان مسابقات این ماده در جایگاه ششم قرار گرفت.

مسابقات دوومیدانی بازی‌های آسیایی در ماده پرش ارتفاع امروز برگزار شد و ایران در این بخش دو نماینده به نام‌های کیوان قنبرزاده و محمدرضا وظیفه دوست را داشت. در ارتفاع 2 متر و 10 سانتی متر کیوان قنبرزاده با انجام سه خطا حذف شد و محمد رضا وظیفه دوست دیگر ملی پوش ایران کار خود را در ارتفاع 2 متر و 10 سانتی متر، 2 متر و 15 سانتی متر و 2 متر و 20 سانتی متر با موفقیت انجام داد، اما در ارتفاع 2 متر و 25 سانتی متر موفق نبود و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کیوان قنبرزاده، نماینده کشورمان با انجام سه خطای پیاپی در ارتفاع 2 متر و 10 سانتی متری از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

تیم دوومیدانی 4 در 400 متر ایران متشکل از مهدی زمانی، احسان طهماسبی و سجاد هاشمی به رقابت با حریفان خود پرداختند که به دلیل اشتباه نفر دوم در تعویض چوب از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بوکس:

سجاد محرابی نماینده وزن 75 کیلوگرم تیم ملی بوکس به مصاف نماینده فلسطین رفت و با شکست حریف خود به مرحله بعدی راه یافت. وی با این پیروزی به جمع هشت نفر برتر راه یافت.

امین‌ قاسمی‌ پور نماینده وزن 69 کیلوگرم تیم ملی بوکس به مصاف نماینده ترکمنستان رفت و با شکست برابر حریف خود از راهیابی به دور سوم بازماند. قاسمی‌پور در نخستین مبارزه خود نماینده عربستان را شکست داده بود.

امروز احسان روزبهانی نماینده وزن 81- کیلوگرم تیم ملی بوکس به مصاف "اولدپ‌ سینگ" نماینده هند رفت و با شکست حریفش به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نماینده وزن 81- کیلوگرم در نیمه نهایی با " عادل بیک نیازبتوف" قهرمان المپیک از قزاقستان مبارزه خواهد کرد. روزبهانی در نخستین مبارزه خود نماینده بوتان را شکست داده بود.

کشتی:

مسعود اسماعیل‌پور در وزن 61 کیلوگرم پس از پیروزی 11 بر یک در دور نخست مقابل جمشید کنجائف از ازبکستان، در دور دوم هم با نتیجه 7 بر 2 از سد لی سئونگ چول، نفر سوم آسیا از کره جنوبی گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر 3 مقابل دولت نیازبیکوف، دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان به پیروزی رسید و فینالیست شد.

اسماعیل‌پور در فینال با نتیجه 6 بر 4 از سد باجرانگ، دارنده برنز جهان و نایب قهرمان آسیا از هند به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد. در این وزن 15 کشتی‌گیر وزن کشی کرده بودند.

عزت‌الله اکبری نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان با شکست در دیدار ‌نهایی مقابل حریف ازبک از کسب مدال طلا بازماند. اکبری در وزن 74 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 10بر صفر مقابل محمد اسد بات از پاکستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 4 بر 3  لی سانگ‌کیو از کره‌جنوبی را شکست داد و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد. اکبری در فینال با نتیجه 3 بر 2 مقابل رشید قربان‌اف، دارنده برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.

میثم مصطفی‌جوکار نماینده وزن 86 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی مقابل حریف قزاق به مدال طلا دست یافت.

میثم مصطفی‌جوکار در 86 کیلوگرم در مرحله اول با نتیجه 11 بر یک مقابل ژانگ فنگ، نفر سوم آسیا از چین به برتری دست یافت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد پاوان کومار از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. جوکار در این مرحله هم با نتیجه 4 بر یک مقابل کیم گان یوک از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

وی در فینال با نتیجه 14 بر 4 از سد یسبولات نورژام‌بایف از قزاقستان گذشت و مدال طلا را بر سینه آویخت. در این وزن 16 کشتی‌گیر به روی باسکول رفته‌ بودند.

پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم در مرحله اول با نتیجه 11 بر صفر از سد دنگ ژی وی، نفر سوم آسیا و نفر پنجم رقابت‌های جهانی از چین گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر صفر مقابل جارگال سای‌خان، نفر دوم بازی‌های آسیایی گوانگجو از مغولستان به پیروزی دست یافت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. هادی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر یک از سد نام کونگ جین از کره‌جنوبی گذشت و فینالیست شد.

وی در فینال با نتیجه 6 بر یک مقابل دولت شابان‌بای، نفر پنجم المپیک لندن و دارنده 3 مدال برنز قهرمانی آسیا از قزاقستان به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

انتهای پیام/م


4835008
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است