استانی 23:52 - 22 مهر 1400

صادرات محصولات شیلات خوزستان به کشورهای اروپایی تسهیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آرتاشس تومانیان عصر پنج شنبه در سومین روز از سفر خود به استان خوزستان به همراه مدیرکل شیلات استان و جمعی از مسئولان محلی از مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و تولید جلبک شرکت آبزیان شوش بازدید کرد.

وی، هدف از این بازدید میدانی را ارزیابی و شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی استان خوزستان و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و کشور ارمنستان اعلام کرد و گفت: از فعالان و متخصصان بخش شیلاتی به‌منظور سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی در این کشور دعوت به عمل می‌آید.

سفیر کشور ارمنستان در ایران افزود: از تداوم مراودات تجاری با کشور ایران استقبال و شرایط صادرات تولیدات شیلاتی را از طریق کشور روسیه به سایر کشورهای اروپایی تسهیل می‌کنیم.

مدیرکل شیلات خوزستان نیز در ادامه به زمینه‌های متنوع همکاری با کشور همسایه اشاره و بیان کرد: خوزستان با توجه به اقلیم و طبیعت منحصربه‌فرد ظرفیت‌های بسیاری را در حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری دارد.

فتح‌الله ابوعلی افزود: پرورش ماهیان گرمابی و سردابی، ماهیان خاویاری، میگوی دریایی و پرورشی، ماهیان بومی، ظرفیت تالاب‌ها، هورها، منابع آب طبیعی و نیمه‌طبیعی، دریاچه‌های پشت سدها و رودخانه‌ها از ظرفیت‌های حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری خوزستان است.

مدیرکل شیلات خوزستان بر حمایت از واحدهای بزرگ و تأثیرگذار در این استان تأکید کرد و گفت: شهرستان شوش در آینده قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: امسال، صادرات تولیدات شیلاتی به کشورهای روسیه، امارات، ارمنستان، انگلیس، عراق، تاجیکستان و سایر دولت‌ها انجام و پیشنهاد شده که مذاکرات و رایزنی‌هایی صورت گیرد تا زمینه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک به‌منظور تقویت و توسعه روابط تجاری و تبادل دانش فنی در زمینه شیلات بین کشور ارمنستان و استان خوزستان فراهم شود.

به گزارش مهر، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و باستانی شهرستان شوش از جمله معبد چغازنبیل، موزه هفت‌تپه و اقامتگاه‌های توریستی از دیگر برنامه‌های امروز سفیر ارمنستان و هیئت همراه بود.


11271910
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است