استانی 11:22 - 06 مرداد 1394
مدیرکل بیمه سلامت در گفت‌و گو با ایسنا:
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: خدمات دارویی به بیماران خاص در استان سمنان با حداقل فرانشیز تعیین شده ارائه می‌شود.

بیماران خاص سمنان رایگان بستری می‌شوند

دکتر علی‌رضا اعرابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، با اعلام این خبر، اظهارکرد: در صورت نیاز این بیماران به بستری‌شدن در بیمارستان، تمامی خدمات درمانی ارایه شدن به آنها به صورت رایگان خواهد بود.

وی از رشد 61 درصدی هزینه درمان بیماران خاص در استان سمنان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تنها در سال 1393 اداره کل بیمه سلامت استان مبلغ 30 هزار و 696 میلیون ریال برای بیماران خاص این استان هزینه کرده است.

اعرابی اجرای طرح تحول در نظام سلامت را در ارتقا این خدمات تعیین کننده دانست و افزود: این در حالی است که در سال 1392 میزان هزینه درمان برای بیماران خاص استان سمنان 19 هزار و 30 میلیون ریال بوده که با آغاز این طرح و افزایش تعهدات درسال 93 هزینه درمان این بیماران با افزایش 61 درصدی به بالغ بر 30 هزار میلیون ریال رسیده است.

تحت پوشش بودن بیش از 60 درصد جمعیت استان در بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان از تحت پوشش بودن بیش از 60 درصد جمعیت استان در بیمه سلامت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان سمنان از استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، بخش عمده‌ای از مردم استان تحت پوشش بیمه‌های دیگر هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان در استان، خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح نیز اکثر مردم تحت پوشش بیمه‌های درمانی بودند و از این رو با اجرای این طرح تنها 40 هزار نفر در طرح بیمه همگانی ثبت‌نام کردند.

بهره‌مندی 410 بیمار خاص از خدمات درمانی بیمه سلامت

اعرابی در پاسخ به پرسشی در خصوص تعداد بیماران خاص این استان به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر بیش از 410 نفر بیمار خاص از خدمات بیمه‌ای و درمانی بیمه سلامت بهره‌مند هستند و کلیه هزینه‌های بستری آنها به صورت کاملا رایگان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد بیمار خاص، 26 نفر هموفیلی، 33 نفر تالاسمی، 151 نفر دیالیزی، 68 نفر پیوند کلیه و 132 نفر بیمار ام اس هستند.

نحوه ارایه خدمات درمانی به پنج گروه بیماران خاص

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح‌کرد: این پنج گروه بیمار خاص چنانچه نیاز به خدمات بستری در بیمارستان‌های استان باشند، تمام خدمات ارایه شده رایگان است و اما خدمات سرپایی و تعهدات دارویی تنها برای بیماران خاص تالاسمی و دیالیز و همچنین برخی اقلام دارویی پیوند کلیه رایگان است و مابقی بیماران خاص نیز درصد فرانشیز کمی پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا ابتدای امسال‌ 228 هزار و 781 نفر از شهروندان استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

انتهای پیام


6822328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است