استانی 17:17 - 09 فروردین 1394
مدیر اداره‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند گفت: به طور میانگین تاکنون بیش از ۵۰ هزار گردشگر نوروزی از طبیعت و مکان‌های تاریخی و مذهبی نهاوند بازدید کرده‌اند.

«محسن جانجان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی همدان، اظهار کرد: از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی نهاوند بازدید کرده‌اند.

وی گفت: سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان و موزه‌ی شهدا، موزه مردم‌شناسی و تاریخ و فرهنگ نهاوند، حمام حاج آقا تراب و آستان مقدس شاهزاده محمد وعلی(ع ) به ترتیب بیشترین جذب گردشگر را به خود در این ایام اختصاص داده‌اند.

مدیر اداره‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند افزود: پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی به شهرستان نهاوند شمار بازدیدکنندگان از مراکز گردشگری و تاریخی این مکان‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

جانجان گفت: امسال برای نخستین بار در غرب کشور همه‌ی مسافران و گردشگران نوروزی در نهاوند می‌توانند با استفاده از درشکه‌سواری با اسب در سطح شهرستان به سیر و سیاحت در طبیعت نهاوند بپردازند و از مناظر طبیعی و سراب‌های خروشان، اماکن و نمایشگاه‌های سطح شهر در این ایام دیدن کنند.

وی اظهار کرد: پارسال، بیش از ۴۰ هزار گردشگر از مراکز تاریخی و گردشگری نهاوند بازدید کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری نهاوند بازدید کنند.

مدیر اداره‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان، کنگاور کهنه، حمام حاج آقا تراب، مسجد قدیمی نهاوند، روستای بابارستم، تپه گیان، موزه‌ی تاریخ و فرهنگ، موزه‌ی شهدا، آستان مقدس امامزاده محمد و علی(ع ) و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهرستان است که هر سال گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

انتهای پیام


6111186
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است