استانی 16:28 - 22 فروردین 1399

احتمال طغیان رودخانه‌های آذربایجان غربی/سیلاب در راه است

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان اظهارکرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی پیش بینی می‌شود از امروز شاهد سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و نیز آب گرفتگی معابری شهری در استان باشیم.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی عنوان کرد: زمان شروع این مخاطره از روز جمعه تا دوشنبه بوده و همه مناطق استان را در بر خواهد گرفت لازم است تا شهروندان موارد ایمنی لازم را رعایت کنند.

صابری با بیان اینکه همچنین در اثر فعالیت این سامانه بارشی پیش بینی رگبار متناوب باران، رعد و برق و نیز وزش باد شدید موقتی به خصوص در شهرهای جنوب استان را داریم افزود: توصیه می‌شود کشاورزان با توجه به احتمال سرمازدگی زودرس بهاره تمام موارد ایمنی را رعایت کنند.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهروندان آذربایجان‌غربی انجام اقدامات به موقع در خصوص آب گرفتگی معابر شهری، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، توجه به توصیه‌های جهاد کشاورزی و اجتناب از کوهنوردی و تردد در ارتفاعات را در کارهای روزمره خود مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مهاباد پر بارش‌ترین شهر استان با ۱۷ میلیمتر بارش بود و میزان بارندگی در ارومیه نیز به ۶ میلی‌متر رسید یادآور شد: دمای ارومیه بین چهار و ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نوسان داشت و چالدران با یک درجه و پلدشت با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت اخیر بود.


10478236
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است