گوناگون 09:38 - 06 بهمن 1393
وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار همتای کروات خود با اشاره به مذاکرات هسته ای بین گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: غرب و اروپا باید اعتماد مردم ایران را بدست بیاورند.

غرب و اروپا باید اعتماد مردم ایران را بدست بیاورند

 

به گزارش جام نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، محمد جواد ظریف در دیدار خانم«وسنا پوسیج» معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی گفت: سفر وزیر امور خارجه کرواسی به جمهوری اسلامی ایران می تواند زمینه گسترش مناسبات دو کشور در همه حوزه ها را فراهم کند .

 

دکتر ظریف همچنین از ارتقای همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی ،اقتصادی ،فرهنگی ، توریسم و ورزشی استقبال کرد.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر هیئت پارلمانی کشورمان به کرواسی بر لزوم تقویت همکاری های پارلمانی و مبادله هیئت های پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد.

 

ظریف اضافه کرد:بخش های خصوصی دو کشور ظرفیت های زیادی برای همکاری با یکدیگر دارند و می توانند در طرح های مشترک سرمایه گذاری کنند و جمهوری اسلامی ایران از این امر حمایت می کند .

 

وزیر امورخارجه با تاکید بر اینکه مرز بین آزادی بیان و توهین به مقدسات باید رعایت شود ، از اینکه در اروپا به راحتی به اعتقادات مسلمانان توهین می شود ابراز تاسف کرد.

 

ظریف با اشاره به مذاکرات هسته ای بین گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران ،تاکید کرد: غرب و اروپا باید اعتماد مردم ایران را بدست بیاورند .

 

وزیر امورخارجه کرواسی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران ، آمادگی کرواسی برای گسترش همکاری ها با کشورمان را در همه زمینه ها  اعلام کرد.

 

«وسنا پوسیج » ابراز امیدواری کرد مذاکرات جاری هسته ای به توافق جامع منجر شود .

 

وی همچنین افزود : کرواسی با دیدگاه وزرای امور خارجه فرانسه ،آلمان ،انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در مقاله مشترکی در روزنامه واشنگتن پست از مذاکره و دیپلماسی با ایران حمایت و با اعمال تحریم های جدید علیه ایران مخالفت کرده اند، هم نظر بوده است و از آن حمایت می کند.

 

 

106

 

 


5701729
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است