استانی 14:09 - 06 فروردین 1394
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان از بازدید 24 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری این استان خبر داد.

بازدید 24 هزار گردشگر و مسافر از اماکن دیدنی زنجان

یحیی رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرای طرح نوروزی تا 15 فروردین ماه در زنجان اظهار کرد: طی مدت زمان گذشته از اجرای این طرح فعالیت‌های متعددی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در راستای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری استان زنجان کارگاه های ورک شاپ هنرهای سنتی و صنایع دستی در موزه های زنجان برگزار شده است، اضافه کرد: همچنین به منظور معرفی بیشتر این اماکن راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی و دیدنی استان مستقر هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اهداف فعالیت این راهنمایان تصریح کرد: این افراد به منظور معرفی جاذبه های استان در مبادی ورودی شهرستان‌ها و موزه‌های سطح استان مستقر و آماده راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از مسافران نوروزی بازدید کرده از اماکن تاریخی و گردشگری استان زنجان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون 24 هزار نفر از اماکن مذکور بازدید کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه از مجموع نفرات اعلام شده بیش از 10 هزار نفر از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کرده‌اند، متذکر شد: طی مدت اعلام شده قریب به 6 هزار نفر از بنای رختشویخانه و 5 هزار و 500 نفر نیز از موزه مردان نمکی بازدید کرده‌اند.

رحمتی همچنین گزارشی از تعداد مسافران اسکان یافته در اماکن اقامتی استان از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، مدارس و .... ارائه کرد و افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون 17 هزار و 500 نفر در اماکن اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

وی با اشاره به کیفیت خدمات ارائه شده در اماکن اقامتی و اماکن تاریخی استان اضافه کرد: در این راستا تیم ویژه نظارتی بر فعالیت این اماکن نظارت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در پایان با اعلام اینکه تا کنون قریب به 170 بازدید از اماکن اقامتی به عمل آمده است، اظهار کرد: در این راستا 21 تذکر شفاهی و شش اخطار کتبی به مراکز خدماتی داده شده است.


6098697
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به بهره برداری رسید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» جانشین قرارگاه جنوب شرق ارتش گفت: باید مقابل توطئه دشمن که شبهه افکنی، دروغ گویی و سیاه نمایی را در دستور کار قرار داده ایستاد و این توطئه شوم را خنثی کرد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 600 اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه ای شرق کشور ارسال شد که در داوری اولیه 417 اثر تأیید شد، گفت: امروز 28 برگزیده دومین جشنواره منطقه ای شرق کشور تجلیل می شوند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ارس آغاز شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» روسای جمهور ایران و آذربایجان در بدو ورود به محل افتتاح سد قیز قلعه سی، به اتفاق یکدیگر با حضور بر روی تاج سد، از بخش های مختلف آن بازدید کردند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» کمیته استعدادیابی کلاس بندی ورزشکاران توان یاب و جانبازان با مشارکت بهزیستی و هیئت های ورزشی جانبازان و توان یابان در بوشهر تشکیل شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با انتقاد از برخی کم کاری ها در دستگاه های اداری و اجرایی استان گفت: بار برخی کم کاری های دستگاه های اجرایی به دستگاه قضا می افتد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان، گفت: بر اساس آمار های موجود شاخص متوسط آغاز بهسازی و بهبود محیط روستایی کشور برای روستا های بیش از 20 خانوار 63 درصد و استان همدان 93 درصد است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: نجات گران پایگاه امداد و نجات کوهستان این جمعیت چهار گردشگر خانم مفقود شده در منطقه گردشگری کول خرسون دزفول امداد رسانی کردند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح جهاد آبرسانی در 193 روستای استان گفت: این طرح با اعتبار 800 میلیارد تومان در حال اجراست و امسال 153 روستای استان از تنش کم آبی خارج می شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است