استانی 01:32 - 14 اسفند 1399

پیگیری برای ثبت جهانی دریاچه «گهر»

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهیدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عالی معادن لرستان اظهار داشت: در رابطه با بحث ژئوپارک ها سازمان زمین شناسی در گذشته فعالیت‌های خیلی خوبی را در سطح ملی انجام داده است.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه ما تجربه ثبت جهانی ژئو پارک جزیره قشم را انجام دادیم به این فکر افتادیم که در همه مناطق ایران که این پتانسیل وجود دارد فعالیت خود را بیشتر کنیم، بالغ بر ۳۰ منطقه در کشور شناسایی شده، در چند منطقه به طور ویژه در مورد آنها فعالیت می‌کنیم و امیدواریم به زودی آنها را علی رغم سختی موضوع، ثبت جهانی کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی، و اکتشافات اظهار داشت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری و پدیده‌های منحصر به فرد زمین‌شناسی در استان لرستان، امیدواریم ثبت جهانی را در لرستان با دریاچه گهر شروع کنیم و به تدریج این موضوع را گسترش دهیم.

شهیدی با اشاره به اینکه سازمان زمین شناسی بحث شناسایی و پی جویی را انجام می‌دهد گفت: اکتشافات سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور و استان لرستان که پتانسیل بالایی دارد آغاز خواهد شد.

وی افزود: لرستان در منطقه خاصی از زمین شناسی قرار گرفته و همواره تحت تأثیرات مخاطرات خاصی قرار دارد که می‌توان به جاری شدن سیل در سال گذشته، زلزله، فرو نشست، گرد و غبار و… اشاره کرد که توسط سازمان زمین شناسی مطالعات به صورت ملی انجام می‌پذیرد.


10976626
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است