استانی 17:38 - 12 خرداد 1399

برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی، در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد صداوسیمای خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی را در رادیو و تلویزیون این مرکز تدارک دیده است.

«صبح خراسانی» برنامه زنده و روزانه شبکه تلویزیونی خراسان رضوی است که در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد با موضوع رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب به این واقعه می‌پردازد. این دو برنامه به مدت هر روز ۹۰ دقیقه به تهیه کنندگی محسن وکیلی در قالب ترکیبی با دعوت از کارشناسان و میهمانان ویژه به موضوع ۱۴ و ۱۵ خرداد رحلت امام (ره) و مبارزات مردم ایران در ۱۵ خرداد و بزرگداشت این روز می‌پردازد. این برنامه با تصویربرداری حسین کریمی و احمد وصالی و صدابرداری محسن طیبی روی آنتن می‌رود.

«شب شرقی» عنوان ویژه برنامه شبانگاهی سیمای خراسان رضوی است که در تاریخ ۱۴ خرداد از ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

«شب شرقی» به تهیه کنندگی محسن ناطقی به صورت ویژه به موضوع ۱۴ و ۱۵ خرداد می‌پردازد. محسن ناطقی به عنوان تهیه کننده، موسوی، مردانه و نژاد عبدالله به عنوان تصویربردار و سعید علیزاده در کسوت صدا بردار، عوامل این برنامه را تشکیل می‌دهند.

برنامه‌های مستند «ایران شهر»، «خط روشن»، «طلایه‌دار» و «یک شهر یک قیام» از تولیدات فاخر مرکز خراسان رضوی در این ایام پخش خواهد شد.

در رادیوی خراسان رضوی نیز برنامه‌های متنوعی جهت ایام سوگواری ارتحال حضرت امام تدارک دیده شده است.

«در سوگ آفتاب» عنوان ویژه برنامه زنده رادیویی به مناسبت سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) است که این برنامه در روز چهارشنبه ۱۴ خرداد به صورت زنده و به مدت ۱۲۰ دقیقه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح از صدای خراسان رضوی پخش خواهد شد. در این برنامه به زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های اخلاقی و دینی و انقلابی ایشان پرداخته می‌شود. گزارش از سطح شهر، گفت‌وگو با کارشناس، گزیده‌های سخنان امام خمینی (ره)، جایگاه امام (ره) در هدایت و رهبری انقلاب، توصیه امام (ره) به مسؤولان کشور در خدمت به مردم و مستضعفان، خصوصیات اخلاقی معظم له و موسیقی‌های ویژه ارتحال امام (ره) پخش می‌شود.

«درسوگ آفتاب» به تهیه کنندگی سیدضیاء علوی و نویسندگی جمیله توکلی روی آنتن می‌رود. این برنامه با صدای احسان کاشانی و شهلا شایسته و گزارشگری علی سلیمی و مرضیه رحیمی پخش می‌شود. صدابردار این برنامه نیز میثم نظری زاده است.

برنامه رادیویی «برفراز تاریخ» ویژه قیام ۱۵ خرداد نیز که با موضوع تبیین قیام ۱۵ خرداد و نقش امام خمینی (ره) در رهبری و هدایت مردم است برای پخش در این ایام درنظر گرفته شده است.

«برفراز تاریخ» از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز ۱۵ خرداد به طور زنده پخش می‌شود. در این برنامه با بهره‌گیری از حضور کارشناسان تاریخ انقلاب و به بررسی واقعه ۱۵ خرداد پرداخته خواهد شد.

«برفراز تاریخ» به صورت ترکیبی ساده از صدای خراسان رضوی پخش خواهد شد. تهیه کننده این برنامه محمد کمالی و نویسنده آن جمیله توکلی است. گویندگان این برنامه کیانوش بیاری و لیدا صیاد شیرازی بوده و صدابرداری آن نیز بعهده صادق فرزانه است.

همچنین رادیو زیارت نیز برنامه‌های متنوعی را در خصوص سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و یوم الله ۱۵ خرداد تدارک دیده است. در این برنامه‌ها خصوصیات و سیره عملی معمار انقلاب مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

ویژه برنامه «عبد صالح» با تبیین و بررسی سیره و سوابق مبارزات حضرت امام خمینی (ره) با موضوعات متنوع و کارشناسی تاریخی صاحبنظران این حوزه به صورت زنده از «رادیو زیارت» پخش

می‌شود.

«عبد صالح» با موضوع سیره امام خمینی (ره) به صورت زنده از استودیو صبا پخش می‌شود. این برنامه که از بخش‌های متنوعی بهره برده است به تهیه کنندگی محمدناصر رازجو و اجرای سیدمهران کاظمی تولید می‌شود. «عبد صالح» از بخش‌هایی همچون کارشناسی با موضوع مرور اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سیره و شیوه امام خمینی (ره) در خانواده، بیان خاطرات یاران و شاگردان امام و پخش نظرات و گزارش‌های مردمی تشکیل شده است.

همچنین مقرر شده است در صورت هم زمانی این برنامه با سخنرانی مقام معظم رهبری مدظله العالی، سخنان معظم له به‌طور کامل در این برنامه پوشش داده شود. در «عبد صالح» ارتباط تلفنی و بهره گیری از کارشناسی آیات عظام مکارم شیرازی و ناصری و دکتر عبدخدایی به‌صورت تلفنی پخش خواهد شد.

این برنامه به مدت ۱۲۰ دقیقه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ روز چهاردهم خرداد از استودیو صبا رادیو زیارت به‌صورت زنده پخش می‌شود.

ویژه برنامه «صحن امام» نیز از آنتن رادیو زیارت در عصر روز سیزدهم و چهاردهم خرداد، ساعت ۱۹ تا ۲۱ به مدت ۱۲۰ دقیقه و به تهیه کنندگی محمدجواد دهقان به صورت زنده پخش خواهد شود. در این برنامه نظر امام خمینی (ره) درباره زیارت، شیوه و سیره ایشان در این خصوص و بیان خاطراتی از همراهان و یاران ایشان در ایام حضور و تبعید ایشان در نجف اشرف پخش خواهد شد.

«صحن امام» با اجرای میثم مسرور از استودیو اختصاصی رادیو زیارت در صحن انقلاب حرم حضرت امام رضا (ع) پخش خواهد شد.

رادیو دری خراسان رضوی نیز ویژه برنامه‌هایی را برای روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد تدارک دیده است.

«کافه صبح» به تهیه کنندگی عارف حسینی با اجرای نصیر احمد مجاب پخش خواهد شد. این برنامه در دو قسمت و به مدت هر برنامه ۵۰ دقیقه ساعت ۸ صبح پخش می‌شود. «زنده باد زندگی» با دو ویژه برنامه ۴۵ دقیقه‌ای با موضوع اهمیت دادن به مسائل خانواده از نگاه امام خمینی (ره) پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی وحیده حسینیان و اجرای زینب بیات از ساعت ۱۰ صبح روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد پخش می‌شود.

«گزارش ویژه» در قالب سه برنامه و هر برنامه ۱۰ دقیقه به موضوع ارتحال حضرت امام (ره) می‌پردازد. این برنامه توسط معصومه خوشرو تهیه شده و با اجرای رحمت الله سروری به روی آنتن می‌رود. گزارش ویژه هر روز ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

«انعکاس» عنوان ویژه برنامه دیگری از رادیو دری خراسان رضوی است که در پنج برنامه ۳۵ دقیقه‌ای توسط بصیر احمد حسین زاده تهیه می‌شود. شروع این مجموعه برنامه از ۱۰ خرداد است که رأس ساعت ۱۲ اجرای آن را رحمت الله سروری به‌عهده دارد.

ویژه برنامه «روی موج جوانی» با موضوع امام و جوانان توسط سید خان آقا موحد و اجرای حمیدرضا محمدی روز ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه به مدت ۴۵ دقیقه به سمع مخاطبان خواهد رسید.

نمایش «شاپرک» نیز با موضوع حضرت امام خمینی (ره) در دو قسمت و هر برنامه ۱۵ دقیقه به ضایعه ارتحال امام (ره) و ماجرای ۱۵ خرداد می‌پردازد. این نمایش‌ها که به تهیه کنندگی منصوره افضلی تولید می‌شود؛ ساعت ۹ صبح روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد از رادیو دری روی آنتن می‌رود.

«داستان تمثیلی» عنوان ویژه برنامه‌ای از خاطره کودکی است که به تهیه کنندگی طیبه صفری در دو قسمت و هر برنامه ۱۵ دقیقه در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه ساعت ۱۵ از رادیو دری خراسان رضوی پخش می‌شود.

گفتنی است، سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به‌صورت زنده از واحدهای سیما، صدا، رادیو زیارت و برون مرزی پخش خواهد شد.


10556737
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان شمارش آرا، منتخب مردم خرم آباد و چگنی در مجلس دوازدهم مشخص شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان شمارش آرا، منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس دوازدهم مشخص شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» «ابراهیم فهیمی گیگلو» با کسب اکثریت آرا از حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز راهی مجلس دوازدهم شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان شمارش آرا، منتخب مردم میانه در مجلس دوازدهم مشخص شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» اکبر پولادی باغبادرانی منتخب مردم لنجان در مجلس دوازدهم شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» بر اساس اعلام اموزش و پرورش مدارس پارس آباد بیله سوار و اصلاندوز غیر حضوری شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» با پایان رأی گیری در حوزه های اخذ رأی، گفته می شود مردم دو حوزه انتخابیه زنجان، طارم و خدابنده در دور دوم انتخابات مشارکت حدود 23 درصدی داشته اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: از 11 اسفندماه 1402 تا امروز که شاهد برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، بیش از 15 هزار نفر رأی اولی به تعداد واجدین شرایط افزوده شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور گفت: دشمن نهایت تلاش خود را می کند تا با سیاه نمایی و شائبه افکنی مردم را ناامید کند، اما دولت متقابلا در میدان اقدام و عمل برای ارتقای امید و اعتماد مردم تلاش می کند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: بی تردید حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات امروز، علاوه بر افزایش اعتبار کشور، سبب یأس و ناامیدی بیشتر دشمنان خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است