ورزشی 09:41 - 16 اسفند 1399
پیشکسوت داوری می گوید داوران وضعیت روحی مناسبی ندارند و کسی از آن ها حمایت نمی کند.

فنایی: کسی از داوران حمایت نمی کند/ دولت و مجلس حق پخش را پیگیری کنند

محمد فنایی پیشکسوت داوری در گفت و گو با ایسنا، درباره آینده پیش روی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اساسنامه ای که فیفا تصویب کرده در واقع فضا را باز کرده است اما این اتفاق در کشور ما نمی افتد که اهالی فوتبال به پست های مدیریتی فوتبال برسند به این دلیل که نوع چیدمان مجمع و افرادی که در راس فدراسیون هستند طوری است که فضا مهیا نمی شود که فوتبالی ها به مدیریت ورود کنند.

او ادامه داد: علی کریمی شجاع بود که برای انتخابات کاندیدا شد اما خودش هم می دانست که انتخاب نمی شود. رییس هیئت ها با مدیران فدراسیون تعامل دارند و هماهنگی هایی انجام می شود که هر کدام سهم ببرند. فضا اینقدر متلاطم است که حتی اهالی فوتبال هم به فوتبالی ها رای نمی دهند. باید فضا طوری باشد که شاهد حضور فوتبالی های متخصص در راس هیئت ها باشیم.

فنایی افزود: این شعار است که می گویند فضا را برای حضور فوتبالی ها مهیا کرده ایم. باید ببینیم مدیریت جدید فدراسیون چقدر می تواند برای فوتبال تاثیر گذار باشد، از افراد دلسوز و متخصص استفاده کنند و فوتبال را به جایی برسانند که رانت و موارد غیر اصولی را شاهد نباشیم. امیدوارم این اتفاقات بیفتند.

او ادامه داد: رییس جدید فدراسیون در صحبت هایش گفته است می خواهد برای پیشرفت فدراسیون گام بردارد و اولین مسئله برای او راهیابی تیم ملی به جام جهانی است. آیینه فوتبال ما حضور تیم ملی در جام جهانی است. در مرحله اول باید این مسئله پیگیری شود تا این اتفاق به درستی بیفتد. فدراسیون بدهی های سنگینی دارد و باید ببینیم در زمینه اقتصادی چگونه گام بر می دارند. فدراسیون این بدهی ها را از فدراسیون قبلی ارث برده است. مدیران جدید باید به اجماع برسند که چگونه این پول باید تهیه شود. فدراسیون باید در تلاش باشد سیستمی را به وجود آورد که باشگاه ها و فدراسیون بتوانند درآمدزایی داشته باشند. جزو کشورهای نادر در دنیا هستیم که هیچ باشگاهی درآمد زایی ندارد. در ضعیف ترین کشورها هم این اتفاق می افتد اما ما در کشورمان این درآمدزایی را نمی بینیم. برخی درآمدها مثل حق پخش های تلویزیونی به تیم ها نمی رسد. تا زمانی که دولت، مجلس و مسئولان رده بالا کشور نخواهند این حق پخش ها پرداخت نخواهند شد.تا وقتی که دولت و مسئولان ورزش این مسئله را پیگیری نکنند فدراسیون نمی تواند این مبالغ را از صداوسیما دریافت کند. اگر بخش خصوصی نتواند از فوتبال درآمد کسب کند، ادامه نخواهند داد. کشور های حرفه ای از حق پخش و وجود قوانینی مثل کپی رایت درآمد زایی دارند اما در ایران این منابع درآمد وجود ندارند. تا وقتی که آیین نامه های داخلی ما تغییر نکنند این مشکلات وجود خواهند داشت.

فنایی در خصوص مشکلات داوری گفت: سال ها است که کمیته داوران مشکل دارد و داوران از نظر روحی و روانی مشکل دارند و کسی پشت آنها نیست. هر کسی مدیریت فدراسیون را در دست می گیرد می گوید حق و حقوق داوران را خواهیم داد و از آنها حمایت خواهیم کرد اما چون فوتبال در کشور ما تابع برخی مسائل خارج از فدراسیون است این حرف ها عملی نمی شود. هر چقدر رییس فدراسیون قوی باشد وقتی فشار ها از جانب مقامات بالاتر زیاد باشد نمی توان کار زیادی در فوتبال انجام داد. این فشار ها باعث می شود  فدراسیون نتواند مقاومت کند. داوری ما مشکلات زیادی دارد اما تا وقتی که کلاس های آموزشی داوری، کمیته داوران منسجم و دپارتمان قوی نداشته باشیم وضعیت تغییری نمی کند. همچنین باید از داورانی مثل فغانی حمایت شود و آن ها را به عرصه های جهانی وارد کنیم. 

او در پایان گفت: همیشه می گوییم ایران تیم اول آسیا است اما هیچ تاثیری ندارد ما کار سختی در آسیا خواهیم داشت چون کشور های عربی نفوذ زیادی در آسیا دارند. گذشتن از این شرایط کار سختی است چون مسائل سیاسی هم دخیل هستند. ماباید چند برابر کار کنیم و نباید به رتبه ایران در آسیا دل ببندیم. در این چهار سال باید به دنبال پیشرفت فوتبال و اقتصاد باشیم، باید استعدادیابی ها را گسترش دهیم مخصوصا در روستاها و مناطق دور افتاده. هیئت های فوتبال نباید در اختیار گروه خاصی باشند. تمام این مسائل به صورت زنجیروار به هم متصل هستند.

انتهای پیام


10978797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیومی از بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال نساجی گفت: چند سالی می‌شود که نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که بیرانوند شاید به بازی جام حذفی نرسد، اما به بازی با سپاهان می‌رسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که بیرانوند شاید به بازی جام حذفی نرسد، اما به بازی با سپاهان می‌رسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نراتزوری با پیروزی مقابل روسونری، بیستمین اسکودتوی تاریخ خود را به رویایی‌ترین شکل ممکن کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نواک جوکوویچ به عنوان بهترین ورزشکار جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رم در بازی خانگی هفته سی و سوم سری آ ایتالیا به مصاف بولونیا رفت و با نتیجه ۳-۱ شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ با نتیجه ۴ بر صفر کویت را شکست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ با نتیجخ ۴ بر صفر کویت را شکست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ به مصاف کویت رفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است