بازار 14:08 - 07 بهمن 1399

قیمت نایلون چاپی در بازار ایران چقدر است ؟؟؟

مقدمه

میشه گفت که در ایران تقریبا  تمام فروشگاه ها و کسب و کارها از نایلون و نایلکس برای تحویل جنس به مشتری استفاده میکنند . در این میان برخی از صاحبین کسب و کار هستند که تمایل به استفاده از پاکت های فروشگاهی (نایلون ، نایلکس ، ساک های پارچه ای و …) با چاپ اختصاصی خودشان دارند .

این افراد معتقد هستن استفاده از نایلون و نایلکس های چاپی اختصاصی جدا از  تاثیر زیادی که در برند سازی و تبلیغات کسب و کار و فروشگاه شان در جامعه دارد ، ارزش خرید بالاتری نسبت به نایلون های شفاف بدون چاپ و یا نایلون هایی با چاپ عمومی (مثل با لبخند وارد شوید ، از خرید شما متشکریم و …) دارد .

 

اما چرا از نظر تعدای از صاحبین کسب و کار نایلون با چاپ فروشگاه خودشان ارزش خرید بالاتری دارد ؟

 

به واسطه تحقیق محلی تیم پارسی نیوز و پرسیدن چند سوال مشترک از کسانی که از نایلون چاپی استفاده میکنند به چند جواب مشخص و واضح رسیدیم ….

 

  1. قیمت !!! ، قیمت نایلون و نایلکس چاپی بر خلاف تصور عموم خیلی بالا نیست . در واقع زمانی که قیمت نایلون معمولی و اختصاصی رو با هم مقایسه میکنیم متوجه میشیم که اختلاف قیمت هر دونه نایلون اختصاصی با نایلون معمولی تنها ۳۰ تا ۵۰ تومن (تک تومنی) بیشتر نیست که این مقدار برای اختصاصی بودن نایلون واقعا منطقی و اندک است .
  2. تبلیغات ارزان و تقریبا رایگانی که پاکت های فروشگاهی چاپی اختصاصی برای یک کسب و کار ایجاد میکنه (با تردد مشتریان در سطح جامعه و حمل پاکت تبلیغاتی فروشگاه ، ناخودآگاه باعث تبلیغ و حک شدن نام برند و فروشگاه در ذهن مشتریان بالقوه میشه)
  3. افزایش پرستیژ و کلاس کاری
  4. یادآوری نام فروشگاه و برند در جامعه به واسطه دیده شدن نایلون فروشگاه در جاهای مختلف
  5. پیشی گرفتن از رقبا در بازار
  6. لذت بخش تر شدن تجربه خرید برای مشتری (با تحویل جنس در بسته بندی شیک و متفاوت)
  7. کیفیت بالایی که نایلون و نایلکس های اختصاصی نسبت به نایلون های عمومی و رایج در بازار دارند

و سایر موارد ….

 

مقاله کامل مزایا نایلون و نایلکس های اختصاصی را میتوانید در سایت بازکو مشاهده کنید(کلیک نمایید)

 

 

به طور کلی پلاستیک فروشگاهی برای یه کسب و کار از الزامات است و در مجموع جز هزینه های یک فروشگاه به حساب می آید ، اما برخی از کاسبان با اختصاصی کردن پاکت فروشگاهی خودشون این هزینه ضروری رو به سرمایه گذاری (تبلیغات ، جذب مشتری جدید و جلو زدن از رقبا) تبدیل میکنند .

 

 

 

 

 

و اما قیمت …

قیمت سفارش نایلون های چاپی چقدر است و چگونه محاسبه میشود ؟؟؟

بهترین راه برای سفارش کار اختصاصی چه راهی است ؟؟

 

کاملا مشخص و واضحه که قیمت یک نایلون عمومی و بدون چاپ از قیمت یک نایلون اختصاصی و چاپی کمتره . چون که نایلون های عمومی و رایج در بازار به شکل عمده و توسط شرکت ها و کارخانه های فعال در این حوزه ، بدون هیچ تغیری در پارامترهای تولیدی و بدون چاپ دائما در حال تولید هستند که اینکار بهای تمام شده تولید رو کاهش و باعث افزایش سود میشه .

 

اما در مقابل برای تولید نایلون اختصاصی خط تولید یک کارخانه باید دائما متناسب با سفارش و خواسته مشتری (سایز ، ضخامت ، نوع دسته و از همه مهم تر چاپ اختصاصی مشتری ) تغیر کند و این مورد باعث کاهش سرعت تولید و افزایش اسطهلاک و در نتیجه بهای تمام شده تولید رو افزایش میده .

 

قیمت نایلون و نایلکس در بازار ایران بصورت کیلویی محاسبه میشه و به طور کلی و معمول قیمت هر کیلو نایلون های اختصاصی همیشه بین ۲ تا ۴ هزار تومان از قیمت نایلون های عمومی بیشتر است . اختلاف قیمتی که در واقع شما بابت اختصاصی بودن کار و کیفیت بالاتر پرداخت میکنید . همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این اختلاف قیمت رو اگر برای هر دونه پلاستیک بخواهیم محاسبه کنیم بسیار اندک است (حدود ۳۰ تا ۵۰ تک تومنی برای هر دونه پلاستیک)

 

 

برای سفارش نایلون و نایلکس های چاپی اختصاصی دو انتخاب داریم …

 

۱- سفارش نایلون به چاپخانه های سیلک

در رابطه با مورد اول شما باید هزینه خود نایلون و چاپ آن را هر کدام جداگانه پرداخت کنید . یعنی می توانید یا نایلون را خودتان تهیه کنید و تحویل چاپ خانه دهید یا اینکه چاپ خانه نایلون را برای شما تهیه کند و چاپ برند . در این مورد شما می توانید به صورت تعدادی نایلون چاپ برنید اما انتخاب های زیادی در پارامتر های تولید نایلون مانند جنس کار ، سایز ، ضخامت ، رنگ ، نوع دسته و سایر موارد ندارید و بهای تمام شده برای شما بیشتر خواهد بود .

۲ – سفارش نایلون به کارخانه ها و شرکت های تولیدی

راه دوم سفارش نایلون به شرکت های تولیدی می باشد . یک  شرکت تولیدی که فقط کار تولید نایلون اختصاصی انجام میده انتخاب بهتری برای سفارش خواهد بود . چرا که تمام مراحل تولید ، طراحی ، چاپ و سایر موارد در کارخانه ای انجام می شود که در این زمینه فعالیت میکند و در نتیجه شما محدودیتی در انتخاب جنس ، سایز ، ضخامت ، نوع چاپ و … ندارید .

 

هزینه تولید و چاپ نایلون بصورت کیلویی محاسبه میشود (نه تعدادی) و قرار نیست هزینه نایلون و چاپ آن را بصورت جداگانه پرداخت کنید . بطور کلی این کارخانه ها به دلیل تولیدی بودن کار و صرفه اقتصادی داشتن یک سفارش نایلون اختصاصی ، حداقل سفارشی را در نظر گرفته اند که این حداقل سفارش در شرکت های مختلف تفاوت دارد بین ۱۰۰ کیلو تا ۱ تن میباشد .

 

در تعدادی از این کارخانه ها تنها چیز هایی که باعث تغیر قیمت در نایلون سفارشی مشتری می شود تعداد رنگ استفاده شده در چاپ است (یک رنگ ، دو رنگ ، سه رنگ ، چهار رنگ و … ) و سایز ، ضخامت ، نوع دسته و … در قیمت تاثیری ندارد ( از جمله شرکت صتایع پلاستیک بازکو)

 

اما در برخی دیگر از کارخانه ها قیمت تمام شده به گزینه های بیشتری مرتبط است .

همیشه برای سفارش پاکت های اختصاصی سعی کنید با شرکت ها و تولیدی هایی همکاری کنید که ضمانت کیفیت داشته باشند . چرا که اگر پس ازتولید و چاپ محصول نهایی مشکل کیفیتی داشته باشد ، به دلیل اختصاصی بودن کار شما ، امکان برگشت نخواهد بود و شما متضرر خواهید شد . اما اگر ضمانت و گارانتی کیفیت محصولات جز خدمات یک شرکت باشد ؛ در صورتی که محصول نهایی مشکل کیفیتی داشته باشد شما می توانید با شرکت وارد مذاکره شوید و بار خورد را برگشت دهید .

پیشنهاد ما :

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان  در خصوص پاکت های فروشگاهی چاپی اینجا کلیک کنید .


10922133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است