اقتصادی 14:13 - 07 مهر 1393
تهران - ایرنا - گمرک در تازه ترین اقدام برای تسهیل و شفاف سازی تجارت، لیست جدید ارزش های گمرکی پایه را اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی گمرک ایران، مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش در این خصوص گفت: بمنظور شفاف سازی، حمایت از تولید داخلی، کاهش اختلافات، اطلاع واردکنندگان کالا از ارزش های گمرکی پایه و در اجرای استاندارد 5-9 کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو در مورد ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی (مصوب 1389 مجلس شورای اسلامی) و تسهیل امور، لیست جدید ارزش های گمرکی پایه منتشر شده و در اختیار خدمت گیرندگان قرار گرفته است.



خداکرم اسکندری با بیان اینکه لیست جدید ارزش گمرکی پایه کالاها که بالغ بر22500 رکورد انواع کالا می باشد و در پورتال گمرک در دسترس است، نکاتی را جهت بهره برداری از ارزشهای گمرکی پایه اعلام نمود که به شرح ذیل است؛



1 - ارزشهای گمرکی پایه در پورتال گمرک به منظور تسهیل و سهولت در امر مراجعه و اطلاع واردکنندگان برمبنای اطلاعات و منابع موجود تعیین و ثبت گردیده است، لذا با توجه به نوع، کیفیت و کشور سازنده ضمن رعایت مواد 14 و 15 قانون امور گمرکی به عنوان مستند در گمرکات اجرایی قابلیت اجرا خواهند داشت.



2 - ارزش های گمرکی پایه براساس تاریخ ثبت/ کوتاژ قابل استناد و بهره برداری است، لذا در صورت وجود دو یا چند ارزش جهت یک کالا آخرین ارزش ثبت شده(نزدیک ترین تاریخ به زمان اظهار) ملاک عمل می باشد.



3 - پایش و بروز رسانی ارزش گمرکی پایه توسط دفتر بررسی و تعیین ارزش انجام و این ارزش ها در صورت تغییر به روز رسانی خواهد شد.



4 - ارزش های گمرکی پایه نیز مانند موبایل هر ماه بروز رسانی می گردد لذا در صورت وجود دو ارزش گمرکی جهت یک مدل ، آخرین ارزش بر مبنای ماه ثبت شده ملاک عمل می باشد.



5 - دستگاههای موضوع ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور تسهیل در امر مراجعه نیز می توانند براساس ارزش های گمرکی پایه و با لحاظ موارد بند ح ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به تعیین ارزش گمرکی کالاهای مکشوفه به ظن قاچاق اقدام نمایند.



لازم بذکر است فایل قبلی مورخ 10 خرداد ماه 93 مشتمل بر تعداد 9 هزار و 147 رکود بوده که در فایل جدید به تعداد 22 هزار و 514 برای انواع کالاها و موبایل افزایش یافته است.



اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*


4833369
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل توانیر گفت: متوسط دمای هوا در تابستان سال جاری بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، ۱.۵ درجه از متوسط درازمدت بیشتر است و این مسئله دلیل ثبت رکورد‌های جدید در تقاضای مصرف برق در کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های تابستانی و رگبار پراکنده باران تا پایان هفته در نواحی غرب و شمال غرب کشور ادامه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از تامین ۱۹ میلیارد و ۳۶۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و کالاهای تجاری و بازرگانی از ابتدای فروردین ماه تا ۱۶ تیرماه امسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای ملی زعفران گفت: هم اکنون حداقل قیمت هرکیلو زعفران ۸۵ میلیون تومان و حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ایران در سال جاری علاوه بر خودکفایی مطلق در تولید گندم به مازاد تولید در این محصول استراتژیک می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ریلی شرکت ساخت گفت: راه آهن چابهار- زاهدان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رییس محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: مقررات تنها در صورت ثبت در سامانه ملی قوانین و مقررات نافذ هستند و صدور بخشنامه‌های خلق الساعه باید متوقف شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: همزمان با راه اندازی سامانه سادا تمامی اموال و دارایی های دولت شناسایی و شفافیت از طریق مولد سازی فراهم می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان خزانه‌داری کل کشور گفت: از یک میلیون و ١٠٠ هزار ملک و اموال دولتی تا کنون ۴۴٠ هزار مورد از حالت بنچاق در آمده و سند تک برگ دریافت کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۹۸ درصد از دارایی‌های دولت در اختیار سه دستگاه سازمان ملی زمین و مسکن، منابع طبیعی و سازمان منابع آبخیزداری قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است