ورزشی 08:34 - 27 مهر 1399

نتایج دور رفت نباید حذف شود/جزئیات بیشتری از شیوه سوم ارائه دهند

رحمان محمدی راد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شیوه‌های پیشنهادی فدراسیون والیبال برای برگزاری دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر والیبال گفت: در روش اول و دوم تغییر چندانی در برگزاری مسابقات اعمال نشده است. مخصوصاً در دور برگشت و در برهه زمانی که شدت بیماری بسیار است و باید در این دوره به تیم‌ها کمک کنیم که فشار مسابقات، تعداد آنها و سفرها کاهش یابد. عملاً در دو روش اول و دوم تغییری مشاهده نمی‌شود.

سرمربی تیم والیبال سپاهان ادامه داد: در روش سوم، شاهد تغییرات بیشتری هستیم. در این روش تیم‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند و پیشنهاد خوبی است. باشگاه سپاهان پیشنهادی را به فدراسیون ارائه خواهد داد تا مورد بررسی قرار گیرد. سایر باشگاه‌ها نیز اگر پیشنهاداتی دارند ارائه دهند تا در نهایت به جمع بندی برسیم. باید نتایج دور رفت بررسی و بر اساس رنکینگ تیم‌ها در دور رفت، آنها به دو گروه تقسیم شوند و دور برگشت انجام شود.

وی تأکید کرد: در دور برگشت دو گروه هفت تیمی باید داشته باشیم و در هر گروه دو شهر به عنوان میزبان بر اساس انتخاب تیم‌های همان گروه مشخص شوند. در هفته نخست هر تیم سه بازی انجام می‌دهد، پس از آن تست کرونا گرفته شود و یک یا دو هفته به تیم‌ها مجدد استراحت داده شود، سپس در شهر میزبان دوم سه بازی باقیمانده برگزار شود. به این ترتیب دور برگشت به پایان می‌رسد.

محمدی راد ادامه داد: شهرهایی که به عنوان میزبان انتخاب می‌شوند باید بر اساس پیشنهاد تیم‌های همان گروه باشد، حتی می‌توان از شهر بی طرف نیز استفاده کرد. به اندازه کافی میزبان وجود دارد و شهرها دارای سالن استاندارد و هتل‌های مناسب برای اقامت تیم‌ها وجود دارد. به این ترتیب پس از پایان ۶ بازی، دور برگشت به پایان می‌رسد و تکلیف چهار تیم صعودکننده به پلی آف مشخص می‌شود.

سرمربی تیم والیبال سپاهان افزود: برای مرحله پلی آف زمان به اندازه کافی وجود دارد. شیوه‌های برگزاری مختلفی در پلی آف وجود دارد و در آن زمان می‌توان برای پلی آف برنامه ریزی کرد. در حال حاضر نکته مهم این است که روش سوم جزئیات بیشتری را مطرح کند و دور برگشت با کم‌ترین فشار بر روی تیم‌ها برگزار شود. برداشت برخی از تیم‌ها این گونه است که ممکن است نتایج بازی‌های دور رفت تیم‌هایی که در گروه آنها حضور ندارند، حذف شود که در این صورت برگزاری دور رفت بی فایده است، نباید نتایج دور رفت حذف شود. نتایج هر ۱۳ بازی دور رفت بسیار مهم است که عملاً تیم‌ها با برگزاری ۱۹ بازی تکلیف‌شان مشخص خواهد شد. اگر جزئیات بررسی شود، روش سوم می‌تواند گره گشا باشد. در این برهه زمانی نیاز است تصمیمات درستی گرفته شود و فشار از روی تیم‌ها به دلیل شرایط کرونا برداشته شود.

محمدی راد در ادامه تأکید کرد: درباره مرحله رفت نیز هنوز برنامه مشخصی از سوی فدراسیون ارائه نشده است. خواهش من از مسئولان فدراسیون این است که برنامه بازی‌های دور رفت را اعلام کنند. فعلاً برنامه هفته هشتم را ارائه داده‌اند. اگر زودتر برنامه مشخص شود، می‌توانیم برنامه ریزی داشته باشیم. برخی از تیم‌ها باید به مسافرت بروند و بلیت تهیه کنند.

وی در پایان درباره وضعیت تیمش گفت: تمرینات را با بازیکنان سالم آغاز کرده‌ایم. گروه اولی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده بود، بیماری را پشت سر گذاشته‌اند و تست شان منفی شد. در حال حاضر ۷-۶ بازیکن درگیر بیماری هستند که روزهای سخت آن از جمله بدن درد و تب را پشت سر گذاشته‌اند. روز یکشنبه تست کرونا خواهیم گرفت، در صورت منفی شدن، بازیکنان به تمرینات اضافه خواهند شد، در غیر این صورت قرنطینه را ادامه می‌دهیم.


10767830
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است