استانی 16:42 - 08 اسفند 1398

ویروس کرونا به احتمال زیاد در کرمان در حال گردش است

وحید احمدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان کرمان بیان داشت: جواب آزمایش افراد مشکوک به کرونا که روز یکشنبه به تهران ارسال کردیم خوشبختانه منفی بود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به طور قطعی نمی‌توان گفت که موردی از ابتلاء به کرونا در کرمان وجود ندارد ضمن اینکه ما شاهد شیوع این بیماری در استان‌های همجوار استان کرمان نیز هستیم و طبعاً عده‌ای هم طی این مدت به کرمان وارد یا از آن خارج شده‌اند و به احتمال زیاد ویروس در کرمان در حال گردش است اما موارد ابتلای شدید این بیماری تاکنون گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد مشکوک به کرونا در سراسر استان کرمان وجود دارند که نمونه آزمایشات آنها به تهران ارسال شده است همچنین ممکن است عده‌ای به این بیماری مبتلا شده باشند اما از نوع خفیف آن است که جلب توجه نکرده است.

طباطبایی ادامه داد: در سطح استان از مواردی که مشکوک به ویروس کرونا بوده‌اند و بستری شده‌اند آزمایشاتی گرفته‌ایم و به تهران ارسال شده اما حال عمومی این افراد رو به بهبود است و به زودی مرخص می‌شوند این در حالیست که از بیماران سرپایی نمونه‌گیری نخواهد شد.

وی در خصوص ابتلای کودکان به ویروس کرونا اظهار داشت: طبق گزارشات میزان شیوع و ابتلاء ویروس کرونا در کودکان ضعیف است ضمن اینکه والدین باید مراقب کودکان خود باشند و در صورتی که نشانه‌هایی از تب و سرفه در آنان به وجود آمد حتماً به پزشک مراجعه کنند زیرا ابتلاء به این بیماری در هر سنی امکانپذیر است.

طباطبایی در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان کرمان تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی طبق دستور وزیر بهداشت و با تأیید رئیس جمهور یک هفته دیگر تعطیل هستند اما در ارتباط با تعطیلی مدارس به صورت کشوری در دستور کار دولت قرار گرفته و به محض اینکه اطلاعات جدیدی به دست ما برسد اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فردا مراسم نماز جمعه در کرمان برگزار می‌شود لذا از شهروندان خواهش می‌کنم اگر فردی دچار علائم آنفلوانزا است حتی‌الامکان در مراسم این هفته شرکت نکند و در صورت حضور حتماً از ماسک استفاده کند همچنین نمازگزاران برای رعایت موارد بهداشتی بهتر است مُهر مخصوص به خودشان را به همراه داشته باشند و در پایان مراسم از دست دادن به یکدیگر خودداری کنند.

وی به اضطراب برخی از افراد اشاره کرد و یادآور شد: ترس از بیماری در برخی افراد باعث به وجود آمدن اضطراب در آنها شده ضمن اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مخفی‌کاری ندارد و اگر موردی از کرونا مثبت اعلام شود به اطلاع مردم خواهد رساند پس بهتر است مردم زندگی عادی خود را داشته باشند اما توصیه‌های و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

طباطبایی ابراز داشت: در حال حاضر سامانه ۴۰۳۰ به جای شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا است.


10416941
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است