ورزشی 09:24 - 08 آذر 1393
به رضازاده برای حضور در انتخابات وزنه‌برداری تذکر داده‌ایم
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: با توجه به مسابقات جام ملت‌های آسیا فدراسیون فوتبال با وجود تذکراتی که به آنها برای قرارداد کی‌روش دادیم باز هم پرونده این مربی برای بررسی به وزارت ورزش ارسال نشد.

سجادی: فدراسیون قرارداد کی‌روش را به وزارت ارسال نکرد/ حضور در شورای شهر و مجلس شغل محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره بررسی فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی شرکت داشتند گفت: ما تیمی را تشکیل دادیم که عملکرد تیم‌ها را در بازی‌های آسیایی بررسی کنند. کالبدشکافی کرده نقاط ضعف و قدرت مشخص شد. از نظر ما دو سه فدراسیون ضعیف ظاهر شدند که در دو سه هفته آینده به صورت جداول عملکردها را رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی درباره تشکیل کمیته‌ای برای المپیک 2016 برزیل عنوان کرد: ستادی برای المپیک و پارالمپیک ریو با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل دادیم که این کمیته نقش هماهنگ‌کننده و سیاست‌گذاری کلی را دارد.

* به رضازاده برای انتخابات وزنه‌برداری تذکر داده‌ایم

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه در انتخابات فدراسیون‌ها تناقض‌هایی وجود دارد و اینکه از نظر شما شورای شهر و نمایندگی مجلس شغل است یا خیر عنوان کرد: قانون می‌گوید دو شغله‌ها نباید در انتخابات حضور داشته باشند. ما برای انتخابات وزنه‌برداری به رضازاده هم تذکر داده‌ایم که اگر می‌خواهد در انتخابات باشد باید از شورای شهر استعفا دهد. برای تیراندازی اعتراض‌هایی را برخی کاندیداها به ما و سازمان بازرسی داشتند که این موضوع باید بررسی شود. قطعا آنچه قانون مشخص کرده این است که بازنشسته‌ها باید از هیات دولت مجوز بگیرند و دو شغله‌ها به جز ایثارگران و اعضای هیات علمی نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند. آنچه قانون به صورت صریح گفته این دو مورد (حضور در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی) شغل است.

سجادی در پاسخ به این سوال که چرا مهدی هاشمی می‌تواند در انتخابات شرکت کند ولی هادی ساعی نتوانست گفت: قانون می گوید دو شغله‌ها نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما برای حضور مهدی هاشمی استعلامی از مجلس گرفته شده که آنها پاسخ دادند نمایندگی مجلس شغل نیست. برای شورای شهر سازمان بازرسی دو بار به ما نامه نوشته و تاکید کرده که عضویت در شورای شهر شغل محسوب می‌شود.

* بیوگرافی مربیان خارجی قبل از قرارداد باید به وزارت ورزش ارسال شود

وی درباره اختلاف بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای معرفی سرمربی تیم ملی امید تصریح کرد: مطابق آیین نامه شورای برون‌مرزی هر فردی بخواهد به ایران بیاید یا خارج شود این موضوع باید در شورا مطرح و بررسی شود. علاوه بر این دستورالعملی که وزارت ورزش به فدراسیون‌ها ابلاغ کرده این است که اگر مربی خارجی قرار است در رده‌های مختلف در تیم‌های ملی حضور داشته باشد باید بیوگرافی آنها فرستاده شود تا کمیسیون تایید مربیان خارجی با حضور رئیس فدراسیون شرایط مربی درخواستی را بررسی کرده و بعد به شورای برون‌مرزی برود. این کمیسیون کار کارشناسی می‌کند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه این کمیسیون چه زمانی تشکیل شده و آیا این موضوع درباره کی‌روش هم مطرح بوده یا خیر یادآور شد: کمیسیون 8، 9 ماه است تشکیل شده است. قرارداد اولیه کی‌روش که هنوز کمیسیون ما تشکیل نشده بود اما در مورد قرارداد دوم فدراسیون فوتبال به ما پرونده کی‌روش را ارسال نکرد. ما به آنها تذکر دادیم. به ما گفتند تیم ملی بزرگسالان است و مسابقات جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم. درباره کرانچار هم وقتی که این خبر شنیده شد فدراسیون قرار است با وی قرارداد امضا کند از سوی دفتر مدیریت و برنامه‌ریزی به فدراسیون تذکر داده شد اما آنها به ما گفتند هنوز با کرانچار قرارداد امضا نکرده‌اند.

سجادی افزود: رغبتی با نبی حدود سه هفته پیش صحبت کرد اما نبی گفت هنوز قرارداد نبسته‌ایم و می‌دانیم که باید بیوگرافی کرانچار به وزارت ورزش ارسال شود تا این لحظه هم هنوز فدراسیون فوتبال چیزی برای ما نفرستاده است. وقتی چارچوبی داریم همه باید از آن پیروی کنند.

* درخواست مجوز مشحون و مهدوی به هیات دولت ارائه شده است

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه مشحون بازنشسته است چطور به او اجازه ثبت‌نام شده خاطرنشان کرد: برای ثبت‌نام مشکلی وجود ندارد در فرم‌هایی که نامزدها امضا می‌کنند اعلام شده قانون  دو شغله‌ها و بازنشسته‌ها را می‌دانم بعد از آن نامزدها این فرم‌ها را امضا می‌کنند. مشحون و مهدوی هم برای حضور در انتخابات از ما خواسته‌اند که برایشان مجوز بگیریم. ما هم درخواستشان را به کمیسیون اجتماعی هیات دولت فرستاده‌ایم.

وی درباره اینکه یعنی وزارت با حضور این دو فرد موافق است گفت: کمیسیون اجتماعی باید بررسی کند.


5292257
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است