استانی 00:10 - 19 آبان 1398
ایسنا/لرستان یک عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات و کشاورزی لرستان گفت: کرم گلوگاه ‌تا ۹۰ درصد به انار آسیب می‌زند.

مهم‌ترین آفات انار چیست؟

نادر آزادبخت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انار یکی از درختچه‌های بومی بوده که کشت و کار آن در اکثر مناطق کشور متداول است.

وی ادامه داد: انار ایران به دلیل سالم بودن از لحاظ عدم مصرف سموم شیمیایی و در نتیجه افزایش تقاضای آن در خارج از کشور از لحاظ صادراتی دارای ارزش فوق‌العاده‌ای است.

آزادبخت اضافه کرد: بنابراین کنترل غیر شیمیایی آفات مهم این محصول امری ضروری به نظر می‌رسد.

این عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات و کشاورزی لرستان‌ خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین آفات انار، شب‌پره‌های میوه‌خوار شامل کرم گلوگاه و کرم به است.

وی با بیان اینکه این آفات ضمن تغذیه از میوه و افت کمی و کیفی محصول باعث کاهش قابل‌توجهی در بازارپسندی میوه می‌شوند، افزود: کرم گلوگاه انار آفتی با گسترش جهانی بوده که از قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکا و اقیانوس جمع‌آوری شده است به طوری که علاوه بر ایران از فرانسه، قبرس، هند، عراق، لبنان، الجزیره، یونان، لیبی، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، جمهوری‌های استقلال‌یافته آسیای مرکزی، افغانستان، سوریه، لبنان، فلسطین اشغالی و استرالیا گزارش شده است.

آزادبخت گفت: کرم گلوگاه انار در ایران دارای میزبان‌های متعددی است و علاوه بر انار به مرکباتی مانند انجیر، گردو و سیب نیز حمله می‌کند.

وی اظهار کرد: در مورد میزان خسارت کرم گلوگاه انار آمار و ارقام متفاوتی ارائه شده به‌طوریکه میزان خسارت در ارقام مختلف این میوه بین ۱۵ تا ۹۰ درصد گزارش شده است.

انتهای پیام


10288727
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است