اجتماعی 09:08 - 30 شهریور 1393
یزد - ارنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد گفت: برای نخستین بار در کشور ایجاد منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری استان در کمیسیون دایمی شورای عتف تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت 'عباسعلی رضایی' طی نشستی با استاندار این استان افزود: گزارش پیگیری ها و تصویب ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری استان در کمیسیون دائمی شورای عتف تشریح و فرایند دستیابی به این موفقیت مطرح گردید.



وی گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح در شورای عتف، مرحله اجرایی ایجاد این منطقه ویژه آغاز می شود و استان یزد به عنوان اولین استان دارای منطقه ویژه علم و فناوری در کشور به این موفقیت بزرگ نائل می آید.



وی خاطر نشان نمود: در جلسه کمیسون دائمی، طرح موضوع منطقه ویژه علم و فناوری استان در سه مرحله ' مطالعات' ، ' محدوده ' و ' ساختار سازمانی ' مطرح شد و با توجه به سابقه 10 ساله موضوع و اقدامات موثری که در سال جاری به عمل آمد زمینه تصویب منطقه ویژه علم و فناوری استان در کمیسیون دائمی مذکور، تصویب و تمام مسائل مورد نظر این کمیسیون به انجام رسید.



وی با بیان خصوصیات مثبت این طرح افزود: طرح یاد شده قابلیت تبدیل به کریدور جنوب شرق کشور را دارد.



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تاکید کرد: از ویژگیهای این طرح، ایجاد یک سازمان چابک در زمینه علم و فناوری با بهره گیری از تعامل و هم افزایی میان همه دستگاه ها جهت پیگیری کلیه امور مربوط به علم و فناوری استان به منظور جلوگیری از کارهای موازی و تطابق برنامه ها با واقعیتهای کشور در عرصه توسعه علم و فناوری است.



استاندار یزد هم با تبریک این موفقیت، خواستار اندیشیدن تمام تمهیدات لازم برای تصویب نهایی این طرح در شورای عتف شد.



سید محمد مرمحمدی خاطر نشان نمود: باید تمام ظرفیت ها برای ارائه به شورای عتف به طور مشخص و برنامه ریزی شده به کار گرفته شده و از همه پتانسیل های لازم در این راه بهره گیری نمود.



عالی ترین مقام اجرایی استان خاطر نشان ساخت: باید نقش همه دستگاه ها در اجرای این طرح مشخص شود و این آمادگی از هم اکنون در استان وجود داشته باشد تا به محض تصویب نهایی طرح توسط شورای عتف، مرحله اجرایی آن آغاز شود.



در این نشست اعلام شد با تصویب نهایی این طرح در شورای عتف به ریاست رییس جمهور محترم، کار اجرایی ایجاد سازمان عامل کریدورعلم و فناوری استان آغاز خواهد شد. ک/1



650

انتهای پیام /*


4756457
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است